خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار سفیر جدید واتیکان:

اقلیت‌های دینی در ایران از آزادی و روابط صمیمانه‌ای با مردم برخوردارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۷۴

ما دشمن مشترکمان در لبنان و سوریه یعنی تروریسم و افراط‌گری را داریم که براساس فرموده قرآن هم مساجد را تخریب می‌کنند و هم کلیسا‌ها را.

رییس‌جمهوری اسلامی ایران صبح امروز(سه شنبه)، سفیر جدید واتیکان را به حضور پذیرفت.

به گزارش ایلنا، حسن روحانی در این دیدار که به مناسبت تقدیم استوار نامه سفیر واتیکان صورت گفت، به بیان نکاتی بسیار مهم در روابط فی مابین و تعامل اسلام و مسیحیت پرداخته و اظهار داشت: ما به دین مسیحیت، به عنوان دینی الهی بر اساس تعالیم قرآن احترام می‌گذاریم تا آنجا که در قرآن در شأن حضرت مریم مقدس و فرزند ایشان سوره‌ای نازل شده است.

رییس جمهور تصریح کرد: ما امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند گفتگو بین اسلام و مسیحیت و بین شیعیان و پیروان کلیسای مسیحی کاتولیک هستیم؛ باید همدیگر را بهتر درک کنیم؛ چراکه بسیاری از فاصله‌ها و تخاصم‌ها ریشه در جهل و ناآشنایی دو فرهنگ دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز اهداف مشترک و دشمنان مشترک داریم؛ افراطی‌گری و تروریسم دشمن مشترک ماست و تعاملات انسانی و همکاری در زدودن فقر و نابرابری براساس تعالیم الهی هدف مشترکمان است، لذا خوب است ما و شما به طور مشترک به کمک مستمندان جهان و آسیب‌دیدگان از حوادثطبیعی برویم.

رییس جمهور افزود: خدمات بیمارستانی و کمک‌های مشترک به مستمندان نمادهایی از این تعامل مثبت است.

روحانی گفت: در منطقه ما امروز کشورهایی دچار معضلات امنیتی و جنگ داخلی‌اند و در اثر آن هم مسلمانان و هم مسیحیان در رنج هستند؛ ما دشمن مشترکمان در لبنان و سوریه یعنی تروریسم و افراط‌گری را داریم که براساس فرموده قرآن هم مساجد را تخریب می‌کنند و هم کلیسا‌ها را.

رییس جمهور اظهار داشت: قرآن به ما مقاومت در برابر متجاوزین به مقدسات و اماکن متبرکه را می‌آموزد و این هدف مشترک ما است.

روحانی ادامه داد: در کشور ما هم براساس همین اهداف مشترک همواره روابطی صمیمی و رو به پیشرفت وجود داشته و بین مسیحیان و مسلمانان ایرانی بویژه ارامنه و آشوریان همواره رابطه‌ای بسیار خوب برقرار بوده که ما تلاش می‌کنیم این رابطه تداوم داشته باشد.

رییس جمهور تصریح کرد: اقلیت‌های دینی در مراسم دینی خود آزادانه به عبادت می‌پردازند و در کلیسا‌ها عبادتشان آزادانه انجام می‌شود و در مجلس شورای اسلامی نمایندگان خود را داشته و برنامه‌هایشان بیش از گذشته در حال انجام شدن است.

لئوبوکاردی سفیر جدید واتیکان نیز در این دیدار با ابلاغ بهترین سلام‌های پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان و انتقال پیام ایشان به دکتر روحانی خواستار اجابت آرزوهای بلند ایشان در صلح و برابری در جهان و رفاه و سلامتی مردم ایران شد و به بیان ضرورت تداوم رابطه میان ایران و واتیکان اظهار داشت: مأموریت کلیسای کاتولیک تبلیغ نیست بلکه هدف، وفاداری و احترام کامل به قانون اساسی و مقررات ایران است.

وی گفت: جامعه مسیحی ایران همیشه اینطور بوده و می‌خواهد عضو ثابت خانواده بزرگ ایران باشد.

وی با بیان اعتقاد پاپ مبنی بر تداوم گفتگو‌ها نیز اظهار داشت: واتیکان معتقد است که در گفت‌و‌گو و دیالوگ باید همیشه باز باشد تا کشور‌ها براساس احترام متقابل با یکدیگر همکاری کنند؛ به همین جهت است که واتیکان تحولات سیاسی جدیدی که توسط رییس جمهوری اسلامی ایران در دنیا ایجاد شده است را به عنوان یک امر بسیار مهم تلقی نموده و با دشمن دانستن تروریزم و افراطی‌گری نقش تعیین‌کننده جمهوری اسلامی ایران در معادلات جهان از جمله صلح و ثبات منطقه را ارج می‌نهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز