خبرگزاری کار ایران

حسن روحانی در آغاز به کار دانشگاه‌ها / ۳ /:

دستگاه‌های امنیتی به اساتید و دانشجویان اعتماد کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۱۹

دولت در شرایطی کار خود را آغاز کرده که با خزانه خالی و انبوهی از بدهکاری‌ها مواجه است / به همه دستگاه‌های امنیی به ویژه وزارت اطلاعات اعلام می‌کنم راه را برای این دیپلماسی باز کنید به دانشگاه اعتماد کنید، به اساتید بزرگ اعتماد کنید و به دانشجویان اعتماد کنید.

ایلنا: رئیس جمهور گفت: ما برای توسعه به دیپلماسی علم نیاز داریم بنابراین به همه دستگاه‌های امنیتی و به ویژه وزارت اطلاعات توصیه می‌کنم، راه را برای این دیپلماسی باز کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن روحانی در مراسم نمادین بازگشایی سال تحصیلی ۹۲-۹۳ دانشگاه‌ها که در سالن علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: شعار دولت تدبیر و امید تعامل سازنده با جهان است و بر این شعار استوار می‌ایستد.

وی ادامه داد: دولت می‌داند که با دنیای سیاست پیچیده‌ای روبرو است. اما در عین حال براین باور است که جهانیان همه در برابر حماسه ۲۴ خرداد سر فرود آوردند. من در سفر نیویورک این عظمت ملت ایران را از دید جهانیان بهتر لمس کردم. به شما می‌گویم تمام کشورهای پیشرفته طالب ملاقات با رئیس جمهور منتخب ایران بودند.

روحانی با بیان اینکه ادبیات روسای جمهور و مقامات عالی سایر کشور‌ها در این ملاقات‌ها متفاوت بود، اظهار داشت: مسئولان سایر کشور‌ها این بار مثل گذشته ما را نصیحت نمی‌کردند بلکه بیشتر برای همکاری در مسائل منطقه و جهان سوال می‌کردند و برای تعامل و گفتگو با ایران اعلام آمادگی می‌کردند.

وی متذکر شد: هیچ کس نبود که در این میان به انتخابات ۷۳ درصدی ملت ایران به صراحت اشاره نکند. البته این افتخار مال شما است، مربوط به ملت ایران است و مربوط به هدایت‌های رهبری است اما دولت از این فضا برای حل معضلات کشور استفاده خواهد کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در شرایطی دولت کار خود را آغاز کرده که با خزانه خالی و انبوهی از بدهکاری‌ها مواجه است، گفت: برای نمونه یک صندوق از دولت بیش از صد هزار میلیارد تومان طلبکار است. این تنها گوشه‌ای از بدهکاری‌های دولت است اما ایمان داریم این دولت با اعتماد کامل به عقلانیت، تدبیر و با کلید همت شما فرهیختگان و اندیشمندان از این پیچ به خوبی عبور خواهد کرد.

وی خطاب به دانشجویان و دانشگاهیان اظهار داشت: ما برای توسعه نیاز به دیپلماسی علم داریم. شما باید از طریق علم و دانش و تحقیق و حضور در مجالس علمی به ما در این امر کمک کنید.

رئیس جمهور متذکر شد: من در اینجا به همه دستگاه‌های امنیی به ویژه وزارت اطلاعات اعلام می‌کنم که راه را برای این دیپلماسی باز کنید به دانشگاه اعتماد کنید، به اساتید بزرگ اعتماد کنید و به دانشجویان اعتماد کنید. همه این عزیزان ایران را دوست دارند و توسعه این کشور را می‌خواهند.

وی در پایان سال تحصیلی ۹۲-۹۳ را به همه دانشگاهیان تبریک گفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز