خبرگزاری کار ایران

فرماندار اهواز در نشست خبری دور دوم انتخابات مجلس:

۷۰۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه‌ اهواز/ رای دهندگان از ماسک و خودکار مخصوص خود استفاده کنند/ نامزدها، تبلیغات خود را به صورت مجازی انجام دهند

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۷۴۷

فرماندار اهواز، گفت: در کل حوزه انتخابیه اهواز که شامل ۴ شهرستان اهواز، حمیدیه، باوی و کارون است، ۷۰۴ شعبه اخذ رای خواهیم داشت که ۴۹۰ شعبه در اهواز، ۷۸ شعبه در شهرستان باوی، ۸۵ شعبه در شهرستان کارون و ۵۱ شعبه در حمیدیه مستقر خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، جمال عالمی نیسی در نشست خبری که امروز دوشنبه ۱۷ شهریور ماه ۹۹ در خصوص برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در محل فرمانداری اهواز برگزار شد، با اشاره به شرایط خاص شیوع کرونا، اظهار کرد: هم در دوره اول و هم در دور دوم، انتخابات را در شرایط کرونایی برگزار می‌کنیم. در نتیجه باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در شعب اخذ رای رعایت شود و شهروندان باید از ماسک و خودکار مخصوص خود استفاده کنند.

او افزود: در دور دوم انتخابات، زمان رای گیری به مدت ۱۰ ساعت از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ بعدازظهر است و معمولاً این زمان تمدید نخواهد شد اما شاید در اهواز به خاطر گرمای هوا به صورت خیلی محدود زمان رای گیری تمدید شود. از مردم حوزه انتخابیه اهواز، حمیدیه، باوی و کارون انتظار داریم وقت خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که در ساعات اولیه رای گیری، آراء خود را به صندوق بیاندازند.

عالمی نیسی ادامه داد: در دور اول، تعداد نامزدها زیاد بود اما در دور دوم تنها دو نامزد داریم و رقابت بسیار نزدیک است به همین دلیل حساسیت و وسواس ما در دوره دوم برای اجرای انتخابات به صورت دقیق و شفاف نیز بیشتر خواهد بود تا انتخاباتی سالم داشته باشیم.

فرماندار اهواز با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور اول، بیان کرد: در دور اول، انتخابات بسیار خوب برگزار شد و طبق اظهار هیئت نظارت استان، انتخابات دور اول این حوزه انتخابیه، در تاریخ اهواز بی نظیر بوده و هیچ شاکی و معترضی نداشتیم. این نشان دهنده این است که هر چه از ما به عنوان مجریان انتخابات خواسته شده با رعایت اصل امانتداری انجام شد.

او با اشاره به اینکه شفافیت در اجرای انتخابات برای ما یک اصل است، تصریح کرد: در دور اول حوزه انتخابیه اهواز به نامزدها اعلام کردیم که در برگزاری انتخابات در کنار ما باشند اکنون هم اعلام می کنیم که نامزدها در ستاد اجرایی انتخابات حاضر شوند و در جمع بندی ناظر باشند تا هیچ شک و شبهه ای در این خصوص باقی نماند.

او بیان کرد: در کل حوزه انتخابیه اهواز که شامل ۴ شهرستان اهواز، حمیدیه، باوی و کارون است، ۷۰۴ شعبه اخذ رای خواهیم داشت که ۴۹۰ شعبه در اهواز، ۷۸ شعبه در شهرستان باوی، ۸۵ شعبه در شهرستان کارون و ۵۱ شعبه در حمیدیه مستقر خواهند شد. نزدیک به ۱۵ هزار نفر نیز عوامل اجرایی انتخابات در حوزه انتخابی اهواز هستند.

عالمی نیسی در خصوص تبلیغات نامزدها، گفت: با توجه به شرایط کرونایی اهواز، نامزدها تبلیغات خود را به صورت مجازی انجام می دهند اما به صورت میدانی هم اجازه تبلیغات دارند. صدا و سیمای مرکز خوزستان نیز به دو نامزد وقت داده تا تبلیغات خود را از این طریق انجام دهند. هیچ کدام از نامزدها ستاد انتخاباتی نخواهند داشت یکی، دو مورد ستاد انتخاباتی مشاهده شد که با آنها برخورد کردیم.

او بیان کرد: افرادی که ۱۸ سال دارند یعنی متولد ۲۱ شهریور ۸۱ به قبل باشند می‌توانند در رای گیری شرکت کنند. چون روند رای گیری سیستمی است افرادی که قبلاً در اهواز رای نداده باشند، اجازه رای دادن در این حوزه انتخابیه را نخواهند داشت. کسانی که در دور اول به طور کلی رای نداده باشند می‌توانند در دور دوم رای دهند.

عالمی نیسی ادامه داد: در صورتی که کسی در حوزه انتخابیه دیگری رای داده باشد، کد انتخاباتی به او اختصاص داده نخواهد شد و احراز هویت نمی‌شود و امکان چنین دخل و تصرفی در انتخابات به هیچ صورتی وجود ندارد چرا که با وارد کردن کد ملی رای دهنده مشخصات او به طور کامل برای ما مشخص خواهد شد.

فرماندار اهواز گفت: تمام مواردی که برای اجرای یک انتخابات خوب نیاز است را وزارت کشور انجام داده تا برای انتخابات ریاست‌جمهوری نیز با این تدابیر، رای گیری به صورت سیستمی انجام شود.

او با اشاره به دور اول انتخابات در حوزه انتخابیه اهواز، افزود: تاکنون هر انتخاباتی در هر حوزه انتخابیه ای که برگزار شده مشارکت آن در دور دوم نسبت به دوره اول ضعیف تر است. در نتیجه پیش بینی می کنیم که مشارکت نسبت به دوره اول کمتر باشد.

او خاطر نشان کرد: مشارکت در دور اول کمتر از ۳۰ درصد بود و میزان مشارکت در این دوره حتماً کمتر از دوره اول خواهد بود. در دور اول تعداد کل آرای ماخوذه ۳۲۰ هزار رای بوده است.

عالمی نیسی ادامه داد: معمولا میزان مشارکت در حاشیه شهرها و روستاها بیشتر از مرکز شهر است و پیش‌بینی می‌کنیم مشارکت در روستاها و حاشیه شهر بیشتر باشد. به همین دلیل برای شعبی که پیش‌بینی شده مشارکت بالا داشته باشند، دو شعبه در نظر گرفته شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز