خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

هیئت‌هایی که توانایی مدیریت مراسم عزاداری در بحران کرونا را ندارند از برگزاری مراسم پرهیز کنند/ شبکه بهداشت گزارش‌های خود از هیئت‌های عزاداری را به دستگاه‌های اجرایی ارسال خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۹۰۳

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز، گفت: هیئت‌هایی که توانایی مدیریت مراسمات عزاداری را در بحران کرونا ندارند، از برگزاری مراسم پرهیز کنند تا جان مردم به خطر‌ نیفتد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، مهران احمدی بلوطکی امروز چهارشنبه پنجم مردادماه در خصوص برگزاری مراسمات عزاداری محرم در ایام کرونا، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: قبل از فرا رسیدن ایام محرم، در خصوص برگزاری مراسمات عزاداری، جلسات و مصوبات زیادی تشکیل و ارائه شد اما متأسفانه نکات بهداشتی، در خیلی از مراسمات دیده نمی‌شود.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز، گفت: بر اساس جلسه‌ای که با سازمان تبلیغات اسلامی و هیئت‌های بزرگ مذهبی اهواز‌ داشتیم، مقرر شد که توزیع نذورات خشک جایگزین چای، قهوه و نوشیدنی‌ها شوند اما متأسفانه این رعایت این مهم به‌ندرت دیده می‌شود.

او می‌گوید: سازمان‌ تبلیغات اسلامی نیز به هیئت‌ها و موکب‌ها اعلام کرد که تنها به کار فرهنگی‌ و مذهبی بپردازند و اگر نذوراتی مد نظر مردم است می‌توانند به‌صورت مواد غذایی خشک، بین نیازمندان توزیع کنند و در برگزاری مراسمات هم فاصله حداقل ۲ متر، عدم برگزاری مراسم در فضای مسقف، استفاده از ماسک و همچنین کوتاه بودن زمان مراسم را مدنظر داشته باشند.

بلوطکی به حرکت فرهنگی امام حسین(ع) که خود نوعی امر به‌معروف و نهی از منکر بود اشاره کرد و گفت: نکاتی که توسط کارشناسان بهداشت و پزشکان برای سلامتی مردم‌ ارائه می‌شود نیز نوعی امر به‌معروف و نهی از منکر است که مردم باید همکاری لازم را با آن‌ها انجام دهند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز، افزود: شبکه بهداشت و درمان، مستندات و گزارش‌های خود از هیئت‌ها را به دستگاه‌های اجرایی جهت بررسی ارسال خواهد کرد و امیدوار هستیم این سهل‌انگاری‌ها، در روزهای آینده مشکلاتی را برای مردم و سیستم بهداشت و درمان استان ایجاد نکند.

وی تأکید کرد: مردم روزهای دشوار کرونایی را نباید فراموش کنند چراکه پائیز و زمستان سختی در انتظار داریم، امیدوار هستیم که با همکاری مردم از فشار وارد شده به کادر بهداشت و درمان کاسته شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هیئت‌هایی که توانایی مدیریت مراسمات عزاداری را در بحران کرونا ندارند، از برگزاری مراسمات پرهیز کنند تا جان مردم به خطر‌ نیفتد. سالمندان و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند در تجمعات حاضر نشوند و هیئت‌ها نیز تحت هیچ شرایطی از ظروف مشترک، مثل ظرف قهوه و استکان چای در مراسم عزاداری استفاده نکنند.

 

 

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز