خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

کوه مونگشت ایذه همچنان درحال سوختن است/تلاش مردم برای مهار آتش با امکانات کم

asdasd
کد خبر : ۹۳۲۴۹۰

قسمت هایی از غرب رشته کوه مونگشت که طی چندروز گذشته دچار آتش سوزی شده بود همچنان درحال سوختن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، با‌توجه به تلاش هایی که توسط مردم بومی منطقه تاکنون صورت گرفته، هنوز خبرهایی از خاموشی نهایی آتش در این منطقه وجود ندارد.

درباره ی علت  این آتش سوزی، مثل دیگر آتش سوزی های سریالی اخیر در زاگرس  اطلاع دقیقی وجود ندارد، ولی کارشناسان فن و دوستداران طبیعت و محیط زیست، درحال پیگیری این موضوع هستند.

آتشی که به جان گونه‌های گیاهی و مراتع مونگشت افتاده و دیروز خبر خاموشی نهایی آن اعلام شده بود، پس از یک خاموشی موقت دوباره زبانه کشید.

داوطلبانی از طرف اداره محیط زیست شهرستان ایذه با آموزش‌های اولیه طی دیروز و امروز به منطقه اعزام و در کنار دوستداران طبیعت و مردم بومی با دست خالی و هرگونه امکاناتی درحال مبارزه برای خاموشی این آتش هستند.

این حریق، پنجمین آتش سوزی است که طی این مدت اتفاق افتاده و با توجه به فصل گرما بازهم احتمال وقوع حوادثی از این دست می‌رود.

مردم محلی می‌گویند: تجهیزات، کافی نیست، نیرو به اندازه ی کافی وجود ندارد و با دست خالی نمی‌توان به جنگ آتش و علف در زاگرس رفت.

متاسفانه صعب العبور بودن و کوهستانی بودن این منطقه، کار را برای نجاتبخشی سخت تر می‌کند و نیاز مبرم به وسایل نقلیه ی مجهز و هواپیما می‌باشد.

باوجود تلاش های صورت گرفته در روز گذشته متاسفانه هنوز بخش هایی از مونگشت درحال سوختن است و از شهر ایذه علیرغم فاصله ی زیاد، دود حاصل از این سوختن قابل مشاهده است.

گزارش: بهنام رضایی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز