خبرگزاری کار ایران

تشکیل کمیته فعال‌سازی تفاهم‌نامه همکاری میان ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ورزش و جوانان خوزستان

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۳۶۹

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از تشکیل کمیته استانی فعال‌سازی تفاهم‌نامه ملی همکاری میان وزارت‌های تعاون کار و رفاه اجتماعی و ورزش و جوانان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، ارسلان غمگین امروز چهارشنبه ۲۱ خردادماه در کمیته استانی فعال‌سازی تفاهم‌نامه ملی همکاری مابین وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ورزش و جوانان که با حضور افشین حیدری، مدیرکل ورزش و جوانان، معاونین و مسئولین مربوطه تشکیل شد، با اشاره به اهداف این تفاهم‌نامه اظهار کرد: حمایت از اشتغال جوانان در قالب شرکت‌های تعاونی جوان، توسعه و ترویج فرهنگ ورزش در بین جوانان، شناسایی مسائل و چالش‌های فرهنگی و اجتماعی فراروی جوانان و تلاش در جهت مرتفع سازی آن‌ها برخی از این اهداف است.

وی افزود: همچنین حمایت مالی و غیرمالی از اشتغال جوانان در قالب تشکل‌های تعاونی، تسریع در روند تشکیل تعاونی‌های جوانان، الویت دادن به تعاونی‌های جوانان در بهره‌مندی از مزایای موجود، تشویق و ترغیب ازدواج به هنگام جوانان، ایجاد مراکز نوع آوری و دانش‌بنیان برای حمایت از تعاونی‌های جوانان از دیگر اهداف مهم این تفاهم‌نامه است.

غمگین بیان کرد: تعاونی‌هایی شامل این تفاهم‌نامه می‌شوند که ۶۰ درصد اعضا آن‌ها در زمان تأسیس از رده سنی ۱۸ تا ۳۵ تشکیل‌شده باشد.

وی تأکید کرد: طبق تعریفی که در تفاهم‌نامه آمده مقرر شد کمیته‌ای استانی شامل کارگروه تعاون و دیگری کارگروه فرهنگی و اجتماعی تشکیل شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: کمیته‌ای کشوری و استانی نیز تشکیل می‌شود که کمیته استانی ماهانه گزارش پیشرفت کار خود را به وزارت‌های مرتبط منعکس می‌کند.

وی ادامه داد: بخشی از اقتصاد در قانون اساسی به عهده تعاونی‌ها است و از آن ظرفیت به‌درستی استفاده نشده است، در حوزه ورزش نیز توانایی‌های زیادی وجود دارد که با همسو کردن ظرفیت‌های موجود می‌توان اقدامات مؤثری انجام داد.

غمگین با بیان اینکه باید جوانان را برای ایجاد تعاونی‌های جوان و دانش‌بنیان هدایت کنیم، افزود: خوزستان با دارا بودن سبقه ورزشی ۱۰۰ ساله و ظرفیت‌های بالقوه‌ای که دارد از دیگر استان‌ها متمایز است به همین سبب می‌توان با بهره‌مندی از این طرح از ظرفیت تعاونی‌های پوشاک استان در جهت مرتفع سازی نیاز پوشاک گروه‌های ورزشی استان استفاده کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: همچنین می‌توان با استفاده از ظرفیت تعاونی‌های جوان مطرح شده در طرح، تولید لباس کار در خوزستان را به دست این تعاونی‌ها سپرد تا شاهد رونق بیش از پیش بخش تعاون در میان جوانان جامعه و در نهایت رشد اشتغال و اقتصاد در استان باشیم.

غمگین پیشنهاد کرد: می‌توانیم در بحث برند سازی و تولید پوشاک، افرادی که سابقه ورزشی دارند را به تأسیس تعاونی‌های جوان تشویق کنیم و با ایجاد انگیزه و حمایت از آن‌ها مسیر رشد این تعاونی‌ها را هموار کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بر اجرایی شدن مصوبات جلسات و حصول نتیجه مثبت تأکید کرد و گفت: شناسایی سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌ها و تعیین خط اعتباری ویژه برای این تفاهم‌نامه از جمله اقدامات عملی دیگری است که می‌تواند در مسیر اجرایی کردن این تفاهم‌نامه مؤثر باشد.

غمگین با اشاره به اینکه اغلب فعالیت‌های ورزشی بر پایه روحیه تعاون و همیاری شکل می‌گیرد، تأکید کرد: نقطه مشترک و پیوند تعاون و ورزش همین روحیه تعاون است که تجلی این روحیه در فعالیت‌های ورزشی و فضای کسب و کار می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.

وی با بیان اینکه ورزشکاران و جوانان به دلیل دارا بودن روحیه‌ای متعهد، مسئولیت‌پذیر و باانگیزه می‌توانند موتور محرک خوبی در ایجاد اشتغال و کسب و کار پایدار باشند، اشاره کرد: در شرایط موجود باید از تمام ظرفیت‌ها در جهت بهبود فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار استفاده کرد و در راستای تحقق جهش تولید گام برداشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خاطرنشان کرد: ورزش و به‌طورکلی تربیت‌بدنی ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد که می‌توان در تولید و خدمات به‌صورت استانی، کشوری، منطقه‌ای و حتی جهانی بکار گرفته شوند.

غمگین با اشاره به اینکه برندهای جهانی زیادی در حوزه ورزش وجود دارد که سالانه میلیاردها دلار گردش مالی ایجاد می‌کند، گفت: ما چقدر از این ظرفیت‌ها ایجاد کردیم؟ ورزش یک ظرفیت مغفول است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: تاکنون آن‌چنان که باید از ظرفیت‌های تعاون نیز استفاده مناسب نشده است که امیدواریم با تلفیق ورزش، روحیه جوانی و تعاون بتوانیم در جهت اشتغال پایدار تأثیرگذاری خوبی داشته باشیم.

توزیع سرمایه و عدالت در حکومت با توجه به تعاونی‌ها شکل می‌گیرد

افشین حیدری مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان نیز در این جلسه اظهار کرد: عدالت در حکومت و توزیع سرمایه با توجه به تعاونی‌ها شکل می‌گیرد که مقام معظم رهبری همیشه به ایجاد روحیه تعاون در بین مردم تأکید می‌کند.

وی با بیان اینکه ورزش با روح تعاون هماهنگ بوده، افزود: اگر بخواهیم توزیع عادلانه ثروت در کشور اتفاق بیفتد باید از همه دستگاه‌ها در موضوع تعاون و مشارکت خصوصاً قشر جوان که در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری به آن اشاره‌شده استفاده کنیم‌.

حیدری گفت: موفقیت تعاونی‌ها در گذشته دیده شد و جای خالی تعاونی‌های پویا و پرتلاش که متشکل از قشر جوان باشد در جامعه ورزش احساس می‌شود که با این تفاهم‌نامه می‌توان با برنامه‌ریزی این کمبود را جبران کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان اضافه کرد: در ساختار اداری می‌توان بخش اعظمی از مسئولیت‌های مربوط به برون سپاری را به این تعاونی‌ها واگذار کرد و زمینه ایجاد اعتماد به نفس بین قشر جوان را فراهم‌ آورد.

وی با اشاره به اینکه یکی مهم‌ترین معضلات و مشکلات جامعه ایران نبود اعتمادبه‌نفس بین جوانان است، گفت: تعاونی‌ها نقشه راهی خوبی هستند و با استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها می‌توانیم به برداشت‌های دیگری در اجتماع و جامعه برسیم.

حیدری ادامه داد: برای اینکه تفاهم‌نامه در سایر دستگاه‌ها رنگ و بوی جدی بگیرد و نگاه به آن ویژه‌تر شود جلسه‌ای با استاندار خوزستان تشکیل دهیم تا با ارائه گزارشی در تشکیل این تعاونی‌ها تسریع شود.

وی اشاره کرد: در بحث البسه ورزش با توجه به گستردگی ورزش در استان و با وجود بیش از ۲۶۰ تیم لیگی استان در کشور، باید از این ظرفیت در بحث تعاونی‌ها استفاده کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در پایان تأکید کرد: تشکیل اتحادیه‌های تخصصی‌تر در موضوعات اجتماعی و تولیدی می‌تواند به این تفاهم‌نامه کمک کند.

تشکیل کمیته فعال‌سازی تفاهم‌نامه همکاری میان ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ورزش و جوانان خوزستان

تشکیل کمیته فعال‌سازی تفاهم‌نامه همکاری میان ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ورزش و جوانان خوزستان

تشکیل کمیته فعال‌سازی تفاهم‌نامه همکاری میان ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ورزش و جوانان خوزستان

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز