خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان در ستاد استانی مقابله با کرونا:

مقابله با کرونا مستلزم همکاری مردم است/مسئولانی که از دستورات فرمانداران سرپیچی کنند عزل می شوند/ احتمال اعمال محدودیت های بیشتر در شهرها

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۲۶۳

استاندار خوزستان در ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا، گفت: این اپیدمی امری اجتماعی است و به رعایت صرفا یک فرد وابسته نیست بلکه مستلزم همراهی و مراعات تک تک شهروندان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در نشست ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا امروز سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه، گفت: شرایط استان بعد از تعطیلی ها متفاوت بود. ابتدا تعداد بیماران اندک و خودمراقبتی و کنترل ها جدی بود. در عین حال پس از اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند منحنی بیماران بستری نسبتا متوازن بوده و با توجه به خارج شدن از حالت انفعال و بیماریابی فعال و بررسی موارد تماس بیماران که رصد کردیم، تعداد بیماران افزایش چشمگیری داشت که نگرانی زیادی میان بسیاری از مردم در پی داشته است و خواهان مداخلات بیشتر ما هستند.

وی افزود: این شرایط به رفتار مردم بر می گردد. با توجه به اینکه این اپیدمی امری اجتماعی است به رعایت صرفا یک فرد وابسته نیست بلکه مستلزم همراهی و مراعات تک تک شهروندان است.

شریعتی ادامه داد: ما باید فعالانه تست بگیریم و تعداد تست ها را افزایش دهیم و اگر چنین کاری نکنیم به نوعی صورت مساله را پاک می کنیم و بعدها شرایط از دست خارج شده و دچار کمبود تخت بیمارستانی می شویم.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با جداسازی افراد آلوده دچار کمبود تخت های آی سی یو و عادی و دستگاه‌های کمک تنفسی نشدیم و شرایط از سوی علوم پزشکی تحت کنترل است. پس بیماریابی باید با جدیت انجام شود تا به شکل غیرمنتظره با بروز پیک بیماری غافلگیر نشویم.

وی اضافه کرد: این اقدامات برای جلوگیری خطر بزرگتر که آن هم افزایش بی رویه مرگ و میر است انجام می شود.

رئیس شورای سلامت استان تاکید کرد: اما اینکه تست های فراوان انجام شود و تعداد بیماران کم باشد بهترین شرایط ممکن است و این وضعیت حائز اهمیت است نه اینکه تست نکنیم و اعلام کنیم آمار ما پایین است.

شریعتی یادآور شد: پیدا کردن سریع بیماران و کسانی که تماس داشته اند، کمک وافری به کنترل و کاهش موارد مرگ و میر می کند. از این نظر بر ادامه این روند تاکید نموده و فرمانداران محترم موظف هستند سیستم بهداشت و درمان را با جدیت حمایت نمایند.

استاندار با تاکید بر اینکه سایر دستگاه‌ها هم باید به میدان بیایند، یادآور شد: فرماندار مسئول اصلی شهرستان است و باید مدیران شهرستانی کاملا هماهنگ و تابع دستورات فرماندار باشند در غیر این صورت مسوول متخلف باید از سمت خود عزل شود. سازمان صمت باید حساسیت بیشتری نشان داده و این تصور وجود دارد که حساسیت کافی در این زمینه وجود ندارد و این حالت بی تفاوتی و انفعالی قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: محدودیت ساعت فعالیت پاساژها مصوبه ستاد ملی بوده و کاملا شفاف است و با هدف کاهش تماس ها اتخاذ شده و حتما باید اجرایی شود و باید خود را با این شرایط وفق داده و سازگار نماییم.

استاندار خوزستان اظهار داشت: خوشبختانه اکیپ های نظارتی از روز گذشته بویژه در اهواز فعال شده اند و این آمادگی وجود دارد که اکیپ های لازم در اختیار شهرستان ها قرار گیرند.

وی عنوان کرد: با ریش سفیدان، نخبگان، سمن ها برای جلوگیری از مراسمات و تجمعات جلساتی تشکیل شود و وسایل نقلیه مجهز به وسایل صوتی در مناطق روستایی و بخش های مختلف گسیل گردد و تذکرات لازم به مردم یادآوری شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: تا امروز، استان خوزستان به نسبت خیلی از استان های دیگر وضعیت قابل کنترل و قابل دفاعی دارد اما یک غفلت در زمان کوتاهی همه زحمات را هدر می دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز