خبرگزاری کار ایران

فرماندار اهواز در نشست خبری مطرح کرد:

علت افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در اهواز / پلیس، بسیج و سپاه مسئول جلوگیری از تجمع در پارک‌ها هستند

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۴۷۴

فرماندار اهواز گفت: حدود ۱۰ روز است که انجام‌ تست سرپایی کرونا ویروس از مردم اهواز آغاز شده و به همین دلیل آمار افراد مبتلا به این ویروس با افزایش مواجه بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، جمال عالمی نیسی امروز پنجشنبه چهارم اردیبهشت ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص افزایش آمار افراد مبتلا به کرونا در اهواز، اظهار کرد: حدود ۱۰ روز است که انجام‌ تست سرپایی کرونا ویروس از مردم اهواز آغاز شده و به همین دلیل آمار افراد مبتلا به این ویروس با افزایش مواجه بوده است.

وی در خصوص اهداف انجام این کار افزود: اولین هدف ما شناسایی افراد مبتلا به کرونا جهت قرنطینه و شروع درمان است. همچنین جلوگیری از انتشار بیماری توسط افراد مبتلا بدون علامت ناقل، دیگر هدف ما است.

عالمی نیسی تصریح کرد: دلیل دیگر این است که با رفع محدودیت ها کسبه در محل کسب و کار حاضر شده و مردم به صورت پررنگ در مکان های خرید حاضر می شوند و فاصله های اجتماعی را رعایت نکرده و موجب سرعت بخشیدن به انتشار ویروس می شوند.

فرماندار اهواز با اشاره به اینکه این افزایش افراد مبتلا به ویروس کرونا باعث افزایش تعداد مرگ‌ و میر و موارد بستری شده، هرچند شرایط تحت کنترل مسئولین بهداشت و درمان است، گفت: مردم نباید فکر کنند وضعیت عادی شده است، ما مقرر کردیم‌ صدا و سیمای مرکز خوزستان و شهرداری با استفاده از فضاهای تبلیغاتی موجود مردم را به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و موارد بهداشتی تشویق کرده و هشدار های لازم‌ را در دید مردم قرار دهند.

وی ادامه داد: ضد عفونی و گند زدایی هدفمند شهر اهواز را در برنامه داریم تا مناطقی که در آنجا آلودگی و رفت و آمد مردم بیشتر است و همچنین ناوگان حمل و نقل عمومی و جایگاه‌های سوخت ضدعفونی شوند.

عالمی نیسی گفت: هشت تیم متشکل از نمایندگان ادارات ذیربط از جمله سازمان صمت، تعزیرات حکومتی، بهداشت، شهرداری و ناجا تشکیل شده تا بازرسی و کنترل مراکز تجاری و محیط‌های کسب و کار را انجام دهند تا مطمئن شوند که این اصناف، پروتکل وزارت بهداشت را رعایت می کنند. در صورتی که این مراکز به دستورالعمل‌های وزارت بهداشت عمل نکنند، مجبور به تعطیلی آنها می‌شویم.

وی افزود: در کنار این اقدامات، تیم هایی توسط نیروهای بسیج فعال شده تا از طریق تذکر لسانی رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند را به مردم گوشزد کنند. همچنین اتاق اصناف و اتحادیه‌ها در کنار بهداشت، وظیفه نظارت بر اصناف و بازرسی را به عهده دارند.

فرماندار اهواز با تاکید بر اینکه ارباب رجوع هنگام مراجعه به ادارات، ملزم به استفاده از ماسک هستند، گفت: با این کار هم سلامت مردم و کارکنان حفظ می‌شود و هم بر جدی بودن بحث کرونا تاکید می‌شود.

عالمی نیسی با اشاره به اینکه هنوز خطر کرونا برای جامعه جدی است، یادآور شد: رفع محدودیت‌های کسب و کار و ترافیک، به معنای پایان یافتن کرونا نیست.

وی افزود: اگرچه آمارها نشان می‌دهد که 80 درصد مبتلایان به کروناویروس بهبود می‌یابند، اما این بیماری برای کسانی که بیماری زمینه‌ای و یا سن بالا دارند، بسیار خطرناک بوده و تهدیدی جدی محسوب می‌شود.

عالمی نیسی با تاکید بر اینکه مردم تا زمانیکه مسئولین اعلام نکرده اند نباید فکر کنند که کرونا از بین رفته است، بیان‌کرد: انتظار می‌رود مردم همچنان کرونا را جدی بگیرند و در خیابان‌ها حضور پیدا نکند و در صورت خروج از منزل حتما از ماسک استفاده کنند و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمایند.

فرماندار اهواز با اشاره به حضور مردم اهواز در مراکز تجاری در ساعات پس از غروب آفتاب، خاطرنشان‌ کرد: در خوزستان معمولا مردم بعد ازظهرها و هنگام غروب در مراکز تجاری حضور پیدا می‌کنند. در این بازه زمانی، تراکم جمعیتی در این مراکز افزایش یافته و موجب افزایش انتشار بیماری می‌شود.

عالمی نیسی با اشاره به بازرسی از وضعیت فعالیت اصناف، اظهار کرد: پیش از این، 300 واحد متخلف که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکرده بودند، طی عملیات میدانی پلمب شده که مجددا در مرحله دوم این کار را انجام خواهیم داد. صاحبان کسب و کار فرصت کافی برای ثبت نام‌ در سامانه سلامت و تهیه ابزار مورد نیاز جهت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را داشته اند، بنابراین پس از این بازه زمانی اگر اصناف دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، ابتدا تذکر و پس از آن مغازه های آنها پلمب خواهند شد.

فرماندار اهواز در خصوص تخلف برخی مطب‌های پزشکی در زمینه پذیرش بیماران، عنوان کرد: تعداد قابل توجهی از پزشکان که در مطب‌ها فعال هستند و همچنین کادر بهداشت و درمان شاغل در بیمارستان‌ها به کرونا مبتلا شدند. اما در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی باید نظارت بر مطب پزشکان را انجام دهد و با متخلفین برخورد کند.

وی در خصوص کمبود ماسک یا نبود ماسک در داروخانه‌ها گفت: طبق اعلام متخصصین عفونی، حتی اگر یک پارچه دولایه جلوی مجاری تنفسی قرار بگیرد، کارایی ماسک را دارد، بنابراین کسانی که می‌خواهند پروتکل بهداشتی را رعایت کنند، با حداقل امکانات نیز می‌توانند این کار را انجام دهند.

عالمی نیسی در خصوص حضور مردم در فضای سبز و فضای ساحلی، بیان داشت: حضور مردم نسبت به قبل بسیار کاهش یافته است و شاید 99 درصد مردم در این اماکن حضور ندارند. اما مقرر شده در مناطقی که مردم به فضای سبز دسترسی دارند، مانند پنج نخل تا چهارشیر و بلوار فرودگاه، پلیس راهور و بسیج از اُتراق خانواده‌ها جلوگیری کنند و جلوگیری از تجمع مردم در بلوار ساحلی شرقی و غربی به عهده سپاه پاسداران است.

فرماندار اهواز تصریح کرد: همچنین فعالیت بستنی‌فروشی‌ها و فلافلی‌ها ادامه دارد، اما این اماکن باید به صورت بیرون‌بر عمل کنند. همچنین بحث بازگشایی آرایشگاه‌ها مطرح است، اما در صورت فعالیت مجدد باید با نوبت‌دهی تلفنی و فاصله‌گذاری اجتماعی این اقدامات انجام شود.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز