خبرگزاری کار ایران

بهادری اعلام کرد:

نصب نماد ''میراث جهانی یونسکو'' در محوطه آسیاب‌ها و آبشارهای شوشتر

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۸۰۶

مدیر پایگاه میراث جهانی شوشتر گفت: در راستای استانداردسازی سایت‌های جهانی، همزمان با روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی، نماد میراث جهانی یونسکو در محوطه آبشارها و آسیاب‌های آبی نصب شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، محمدرضا بهادری امروز شنبه ۳۰ فروردین‌ماه ۹۹ با اعلام این خبر اظهار داشت: محوطه‌هایی که نام آن‌ها در فهرست میراث جهانی ثبت شده است، می‌توانند علامت ویژه، نام، نماد یا تعریف محوطه‌های میراث جهانی را داشته باشند.

وی افزود: این علامت که توسط «مایکل اولیف» طراحی شده است، «نماد همبستگی» متقابل عناصر فرهنگی و طبیعی است.

مدیر پایگاه میراث جهانی شوشتر در خصوص این نماد، توضیح داد: این نماد  از یک مربع میانی که نشانه شکل ساخت انسان است و دایره پیرامون آن که بیانگر طبیعت می‌باشد، تشکیل شده است.

وی با بیان این‌که این دو موجود ارتباط ذاتی با یکدیگر دارند، عنوان کرد: «علامت ویژه» همانند جهان گِرد است، اما در عین حال نشانه حمایت نیز می‌باشد.

بهادری ضمن تقدیر و تشکر  از کارکنان پرتلاش پایگاه میراث جهانی سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر، بیان کرد: سیاست‌گذاری کلی پایگاه علاوه بر حفاظت، مرمت و نگهداری، ساماندهی، آموزش و...‌، موضوع استانداردسازی سایت‌های‌ تحت اختیار براساس شاخص‌های جهانی است که این مهم هم در راستای مبحث استانداردسازی انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز