خبرگزاری کار ایران

سلمان زاده در گفتگو با ایلنا:

در چهارشنبه آخر سال با اقدامات حادثه آفرین بار اضافی به بیمارستان‌ها تحمیل نکنید

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۵۱۱

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در حال حاضر همه بیمارستان‌ها در حال خدمت رسانی به بیماران مبتلا به سندرم حاد تنفسی هستند، با اقدامات حادثه آفرین در شب چهارشنبه آخر سال، بار اضافی به کادر درمان و بیمارستان ها تحمیل نکنید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، شکرالله سلمان زاده امروز سه شنبه ۲۷ اسفندماه در خصوص آخرین وضعیت کرونا در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان، اظهار کرد: از ابتدای بحران تا کنون ۱۴ هزار و ۳۶۵ نفر به اورژانس های بیمارستان های دانشکده علوم‌ پزشکی آبادان مراجعه کردند.

وی افزود: در حال حاضر ۷۳ نفر از مراجعه کنندگان در بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان بستری هستند که از این تعداد ابتلای قطعی ۶۵ به ویروس کرونا اعلام شده است. که ۲۶ نفر از آنها از آبادان، ۲۴ از خرمشهر و ۱۵ نفر از شهرستان شادگان است و جواب آزمایش باقی افراد هنوز مشخص نشده است.

سلمان زاده تصریح کرد: مصوبات خوبی در شورای تامین صورت گرفته و در حال اجرا است، ولی مردم باید رعایت کنند هنوز هم با وجود این همه هشدار می بینیم بعضی از افراد در پارکها تجمع کرده و اقدام به مصرف قلیان‌ می کنند، گیم نت ها، کافی نت و باشگاه بیلیارد که میتوانند بسیار آلوده کننده باشند مشعول فعالیت هستند در حالیکه این اماکن باید تعطیل شوند.

وی در خصوص برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال، تاکید کرد: بیمارستان های ما با تمام‌ توان و ظرفیت در حال خدمت رسانی به بیماران مبتلا با کرونا است؛ مردم در چهارشنبه سوری رعایت کنند که شاهد حوادث نباشیم و بار اضافی به بیمارستانها و کادر درمان تحمیل نشود. اگر مراسمی هم گرفته می شود حتما در خانه باشد.

سلمان زاده خاطرنشان کرد: مردم از زیارت اهل قبور در پنجشنبه آخر سال نیز خودداری کنند؛ در این شرایط ضرورت انجام این کار مستحب وجود ندارد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان از همه مردم درخواست کرد با مراجعه به سامانه سلامت http://salamat.gov.ir شرایط سلامت خود را ثبت کنند تا به شرایط رسیدگی به شهروندانی که علائم تنفسی دارند، کمک شود.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز