خبرگزاری کار ایران

با عملیاتی شدن سکوی شناور جدید در ساحل کارون؛

محدودیت تامین آب مصرفی واحدهای نیروگاه رامین مرتفع می شود

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۸۳۰

با اجرای بهینه سازی تاسیسات ساحلی نیروگاه رامین اهواز، مهمترین گام رفع محدویت استحصال آب خام مورد نیاز واحدهای تولید برق این نیروگاه ۱۸۵۰ مگاواتی مرتفع می‌شود.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز، فضل الله خادمی مدیر پروژه بهینه سازی تاسیسات ساحلی این نیروگاه گفت: تامین آب مصرفی نیروگاه رامین بعنوان یکی از بزرگترین نیروگاه های حرارتی (بخار) کشور امری مهم و حیاتی است و غرق شدن سکوهای شناور این نیروگاه در تاسیسات ساحلی کارون بدلیل فرسودگی و سیل فروردین گذشته، تامین آب مصرفی واحدهای نیروگاه رامین با چالش جدی روبرو کرده بود.

وی گفت: بمنظور رفع این دغدغه، پروژه رفع محدویت تامین آب از محل ساحل کارون اجرا نموده که ساخت و عملیاتی نمودن سکوهای شناور جدید با سازه بتنی مهمترین بخش این عملیات بوده است.

خادمی در این خصوص اظهار داشت: سکوهای شناور قدیم از جنس فلزی بوده و استفاده مدوام در سال های گذشته باعث فرسودگی آنان گردید که با تحقیقات و برنامه ریزی های صورت گرفته تصمیم برآن شده که سکوهای جدید با سازه سازگار با محیط(بتنی) و با تزریق فوم ساخته و به آب انداخته شود.

مدیر پروژه بهینه سازی تاسیسات ساحلی در ادامه افزود: با نصب 4 دستگاه الکتروپمپ بر روی این شناور، آب مورد نیاز واحدهای تولید برق این نیروگاه بصورت پایدار تامین خواهد شد.

لازم بذکر است، نیروگاه رامین اهواز با 6 واحد تولیدی، بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز مردم و پشتیبانی از شبکه سراسری برق ایفا می نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز