خبرگزاری کار ایران

در آیین افتتاح ۵ طرح آبرسانی خوزستان؛

اردکانیان: میراث امام مقابله با منیت بود/ اجرای ۲۲۷ پروژه با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان در کشور

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۰۱۱

وزیر نیرو گفت: شاخص ها و دستاوردهای ما در منطقه و مناطق توسعه یافته دنیا قابل ذکر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، رضا اردکانیان امروز سه شنبه ۱۵ بهمن ماه در آیین گشایش پنج پروژه آبرسانی به شهرهای خوزستان ضمن تشکر از علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی برای حضور در پویش هر هفته الف- ب- ایران، برای افتتاح رسمی بخشی از پروژه های صنعت آب و برق در سراسر کشور و تبریک دهه مبارک فجر، اظهار کرد: اصلی‌ترین میراث گرانقدر امام راحل این بود که به مثابه یک هنرمند تمام عیار از همه من ها ما ساخت و با آن ما، گردن منیت رژیم پهلوی را شکست و تا امروز این ما به عنوان اصلی ترین میراث در همه بزنگاه ها، گردنه های سخت را پشت سر گذاشته و حافظ این انقلاب بوده است.

وی افزود: وظیفه ما نگاهبانی از میراث ارزشمند امام و  سعی بر گرفتار نشدن در بعضی از غفلت‌ها است. همان گونه که در چهل سال گذشته سعی ما تبدیل من ها به ما بوده است.

اردکانیان تصریح کرد: باید در مسیر توفیق خدمتگزاری بکوشیم، کاستی ها و کمبودها را جبران کنیم و همدیگر را تشویق به تلاش بیشتر و رفع کمبودها کنیم تا خدایی ناکرده در مسیر تبدیل ما به من حرکت نکنیم، حرکت ما باید در حفظ یکپارچگی باشد.

وی ادامه داد: آنچه که امروز با افتخار قابل عرضه است مقایسه آمار و ارقام دستاوردهای غرور انگیز انقلاب نه صرفاً با ۴۰ سال پیش که رژیم‌ پهلوی ۴۰ درصد جمعیت کنونی را دارا بود و مشکلاتی به مراتب کمتر از اکنون داشت، بلکه شاخص ها و دستاوردهای ما در منطقه و مناطق توسعه یافته دنیا  قابل ذکر است.

وزیر نیرو عنوان کرد: کشور ما در زمان شاه با جمعیتی به مراتب کمتر از جمعیت فعلی، فقط ۴ تصفیه خانه فاضلاب داشت و این روزها ما دویست و سی و سومین تصفیه خانه فاضلاب کشور را افتتاح می کنیم.

اردکانیان گفت: هر هفته ۳۰ روستای کشور به شبکه آب سالم و پایدار متصل می‌شوند و می ‌توانیم اعلام کنیم ظرفیت ۷ هزار مگاواتی نیروگاه های نصب شده، ما امروز از مرز ۸۳ هزار مگاوات گذشته است.

وزیر نیرو با بیان اینکه هر ۷۵ روز یک تصفیه‌خانه آب و هر ۴۵ روز یک تصفیه‌خانه فاضلاب به مدار بهره‌برداری وارد می‌شود، تاکید کرد: این موفقیت ها حاکی از این است که مجموعه وسیعی از نیروهای طراح، برنامه ریز، اجرایی، مدیر، ناظر، مقنن، قضاوت کننده و نظارت کننده در یک راستا و در جهت افزایش سطح رفاه و آسایش مردم در حال حرکت هستند.

وی افزود: آیا این بدان معناست که ما حق مطلب را در مورد مردم کشورمان با این شایستگی‌ها، فداکاری‌ها و ایثارها، ادا کردیم؟ قطعاً پاسخ مثبت نیست؛ هنوز جای کار بسیاری داریم.

اردکانیان گفت: باید مواظب باشیم زمانیکه می خواهیم به نقد نقاط خالی بپردازیم، حتی در تریبون های محدود هم در زمین دشمن بازی نکنیم و با همان ظرافت و هنرمندی امام، هم به داشته‌های خودمان بپردازیم هم مردم را متوجه این داشته‌ها کنیم تا افتخار کنند؛ چرا که دشمن بعد از ۴۰ سال هنوز فراموش نکرده که از کجا ضربه خورده است و آن تبدیل من به ما بوده، او کماکان دنبال تقسیم ما به من است باید مراقب باشیم که پرداختن به کاستی‌ها و کمبودها، انگیزه های ما را کاهش ندهند و ما را متفرق نکند.

وی اشاره کرد: در جلسه هفدهم مهرماه هیأت وزیران مصوب شد که پویش هر هفته "الف- ب ایران" در سراسر کشور آغاز شود. از ۲۲۷ پروژه وعده داده شده، امروز با احتساب ۱۰ پروژه ای که در استان خوزستان افتتاح شد، جمعاً ۱۴۳ پروژه بزرگ آب و برق و فاضلاب را با سرمایه گذاری ۲۲ هزار میلیارد تومان در ۲۳ استان کشور به بهره‌برداری رساندیم که این مسیر تا پایان سال طبق وعده داده شده ادامه دارد تا هر ۲۲۷ پروژه با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد.

وزیر نیرو خطاب به دشمنان ایران، گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران در هر نقطه ای از دنیا بدانند که تحریم هایی که با هدف ایجاد قحطی، افزایش نارضایتی و تبعات آن طراحی و اعمال شده، موجب استحکام بیشتر ما و حرکت سریع چرخ های خود اتکایی و توسعه کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه آب و برق به عنوان صنایع زیرساختی کشور و نقشی که در اجرای طرح‌های مختلف دارند، مسیر پرشتاب خود را طی می‌کند، خاطرنشان کرد: از ابتدای کار دولت تدبیر و امید یعنی بالغ بر ۷۸ ماه پیش در سال ۹۲ یعنی حدود ۲۳۰۰ روز که از فعالیت این دولت می‌گذرد تاکنون فقط در بخش آب و برق و فاضلاب در استان خوزستان ۲۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان طرح اجرا شده است. یعنی از ابتدای شروع به کار این دولت به طور متوسط هر ماه ۳۰۰ میلیارد تومان و هر روز ۱۰ میلیارد تومان پروژه در استان اجرا شده و البته طرح های بزرگی هم در دست اجرا است.

اردکانیان افزود: ما به عنوان وزارت نیرو در استان خوزستان غیر از پروژه‌هایی که تاکنون به ثمر رسیده ۲۹۹ پروژه آب و برق و فاضلاب را در دست اجرا داریم. بخشی از هزینه اعتباری که برای این پروژه ها در نظر گرفته شده بالغ بر ۵۱ هزار میلیارد تومان است که تامین خواهد شد.

وزیر نیرو گفت: اگر مسائل را در مقیاس ملی و استانی ببینیم، این ارقام گویای یک تلاش همگانی، یک توجه به جا و شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران به مسائل این استان و تامین آسایش و رفاه هموطنان است.

وی ادامه داد: امروز در شادگان شاهد افتتاح هستیم، تلاش و فعالیت همه دستگاه‌ها، شرکت‌ها، شرکت‌های مرتبط با وزارت نیرو، مسئولین محلی، نماینده محترم مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و استاندار، همه امروز بحمدالله نتیجه بسته و محدود به طرح مهم آبرسانی به شادگان نیست. ما مراسم را به لحاظ کمبود وقت فقط در یک نقطه برگزار می‌کنیم، اما این مراسم اختصاص دارد؛ همچنین علاوه بر آبرسانی شادگان به آبرسانی به رفیع با جمعیت ۴ هزار و ۶۰۰ نفر، سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد تومان آبرسانی روستایی به ۲۲ روستا با جمعیت یک هزار و ۶۹۰ نفر در نقاط مختلف استان و همچنین افتتاح رسمی سد تنظیمی آریوبرزن که مصارف مهمی در بخش کشاورزی بعد از استفاده در نیروگاه مربوطه دارد، و نیز توسعه تصفیه‌خانه بهبهان، جمعاً همانگونه که گزارش شد در بخش آب، حدود ۵۰۰ میلیارد تومان طرح‌های به ثمر رسیده امروز هستند و  انشاالله در ادامه، در بخش برق هم در جای خودش گزارش داده خواهد شد.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز