خبرگزاری کار ایران

از عصر امروز؛

چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۳۴۵

چهاردهمین نمایشگاه کتاب و سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال و نخستین جشنواره جایزه فیروزه خوزستان آعاز به کار نمود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، نمایشگاه کتاب خوزستان از عصر دوشنبه ۳۰ دی الی ۵ بهمن در محل نمایشگاه بین المللی اهواز آغاز به کار کرد.

محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: فروش بی سابقه کتاب در نمایشگاه کتاب سال گذشته، حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان عنوان شد که نشان دهنده عشق و علاقه مردم فرهنگ دوست خوزستان به حوزه کتاب است.

وی افزود: در نمایشگاه امسال ۴۰۰ ناشر با ۹۰ هزار عنوان از سراسر کشور شرکت کرده اند که از این تعداد ۴۵ ناشر از خوزستان است و پنج ناشر نیز از کشور عراق حضور دارد، این حضور در نوع خود بی نظیر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه هفت کتابفروشی برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کردند، تصریح کرد: سعی ما بر این است که شرایط حضور کتابفروشی های شاخص شهرستان ها را نیز در نمایشگاه کتاب استان را فراهم کنیم.

جوروند با بیان اینکه در این نمایشگاه ۸۰۰ میلیون تومان بن تخفیف کتاب ارائه می شود، گفت: بن ها با تخفیف ۲۰ درصد ارائه می شود و برخی ناشران نیز تخفیفاتی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد برای کتاب ها در نظر می گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری نشست های تخصصی و علمی در بخش جنبی نمایشگاه کتاب خبر داد و تصریح کرد: از مهمترین این برنامه ها نشست تخصصی با حضور غلامرضا اعوانی رئیس سابق انجمن حکمت و فلسفه ایران است.

وی تصریح کرد: نشست تخصصی تأثیر قصه بر روان کودک و نوجوان با حضور قدم علی سرامی، بررسی دریچه های نیمه باز نقاشی در شعر حافظ با حضور سیما منصوری، آئین بزرگداشت سردار قاسم سلیمانی با حضور خانواده های شهدا، نشست شعرخوانی با حضور لیلا کردبچه و کارگاه تخصصی داستان نویسی با حضور محمدجواد جزینی از دیگر برنامه های جنبی نمایشگاه است.

جوروند بیان کرد: همچنین نشست تخصصی اهمیت تلاوت قرآن معنامحور با تاکیدات مقام معظم رهبری با حضور استان مهدی دغاغله از مفاخر خوزستان در حوزه قرآن، نشست تخصصی روانشناسی با عنوان اعتماد به نفس، عزت نفس، ابزار وجود و جرأت مندی با حضور بهار بهادری، بررسی روند داستان نویسی در آثار عربی با حضور احمد حیدری، سهام سجیرات و مریم کعبی و نشست ادبیات کودک و نوجوان با حضور حسین تولایی در نمایشگاه برگزار می شود.

چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان آغاز به کار کرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه در حاشیه نمایشگاه کتاب خوزستان، آیین اختتامیه دومین سوگواره مطبوعات اربعین حسینی برگزار و از برگزیدگان تجلیل می شود، عنوان کرد: در این مراسم به بهترین تیتر با موضوع نمایشگاه  کتاب مبلغ ۲ میلیون تومان اهدا می گردد.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با نمایشگاه کتاب خوزستان، ۲ نمایشگاه رسانه های دیجیتال و نخستین جشنواره تولیدات کالاهای فرهنگی نیز برگزار می شورد.

لازم به ذکر است، چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان با شعار «کتاب یعنی زندگی» از ۳۰ دی تا ۵ بهمن از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۲ در کیانپارس محل دائمی نمایشگاه بین المللی خوزستان برپا می گردد.

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم، اظهار کرد: همه باید خود را مجاهد فی سبیل الله بدانیم و کارهایی که خدا نمی پسندد انجام نمی دهیم، اگر در این نمایشگاه احساس کردیم کتاب هایی باعث انحراف عقیدتی، اخلاقی، سیاسی جوانان می شود، باید بدانیم که جهاد در راه خدا نکرده بلکه در راه طاعوت و شیطان تلاش می کنیم.

وی افزود: باید نسبت به این مسائل حساس باشیم؛ چرا که کسانیکه نسبت به مسائل فکری و معنوی حساس نباشند در چاه ویل سقوط کرده اند.

آیت الله حیدری تصریح کرد: کتاب های منحرف اثرش کمتر از سم مهلک نیست، کتاب و نمایشگاه باید وسیله هدایتگری و روشنگری باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این نمایشگاه کتاب و بقیه اقدامات فرهنگی میتواند از مصادیق جهاد فی سبیل الله و مایه عزت مندی باشد به شرط اینکه هدف را گم نکنیم.

چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان آغاز به کار کرد

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز