خبرگزاری کار ایران

توسط شرکت نفت صورت گرفت؛

تحویل اسناد واگذاری ۳۳۳۳ حواله آهن آلات مورد نیاز بازسازی مناطق سیل زده در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۳۵۰

شرکت ملی نفت ایران، اسناد واگذاری ۳۳۳۳ حواله آهن آلات مورد نیاز برای بازسازی مناطق سیل زده را به شهرستان های اهواز، کارون، باوی، حمیدیه، دشت آزادگان، شادگان و هویزه تحویل داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، پیش از ظهر امروز شنبه ۲۱ دی ماه، شرکت ملی نفت ایران، طی مراسمی با حضور فرمانداران، مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب و دیگر مسئولین استانی، اسناد واگذاری ۳۳۳۳ حواله آهن آلات مورد نیاز برای بازسازی مناطق سیل زده اهواز، کارون، باوی، حمیدیه، دشت آزادگان و شادگان را تحویل داد.

احمد محمدی، مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب در این مراسم، اظهار کرد: ما در کنار این مردم زندگی می کنیم، پس هر اتفاقی که در استان رخ می‌دهد باید به مردم و مسئولین و دستگاه های ذی ربط کمک کنیم تا خسارت ها به حداقل ممکن برسد.

وی افزود: اگر در جریان سیل خسارت جانی اتفاق نیفتاد، به علت هم افزایی و تعامل دستگاه ها و پای کار بودن مسئولین بود که در نهایت موجب رضایتمندی مردم شد.

محمدی با تاکید بر اینکه نفت نقش پشتیبانی و حمایت را دارد نه اجرا، تصریح کرد: وزارت نفت حدود ۱۳۰ میلیارد تومان در سه بخش نوسازی مدارس، کمک به بازسازی منازل و بهداشت و درمان تدارک دیده تا کارها با همکاری متولیان امر، انجام شود.

در ادامه مراسم، بابک دارابی مدیر نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفتخیز، اظهار کرد: این جلسه در رابطه با کمک های شرکت ملی نفت ایران در زمان وقوع سیل و پس از آن است.

وی افزود: ۷۹۴ پروژه با اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومان در خوزستان توسط شرکت ملی نفت اجرا شد که از این تعداد ۲۸۷ پروژه با اعتبار ۵۵۳ میلیارد تومان تکمیل و به بهره برداری رسید و ۵۰۷ پروژه نیز با اعتبار ۹۶۱ میلیارد تومان در دست اقدام است.

دارابی ادامه داد: ۱۰۹ پروژه نیز مربوط به نوسازی مدارس است که در مهرماه سال جاری به بهره برداری رسید. همچنین در بحث نوسازی منازل آسیب دیده از سیل با هدف تامین میلگرد مورد نیاز تا سقف ۱۲ میلیون تومان نیز با کمک بنیاد مسکن اجرایی شد و امروز این حواله ها در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

مدیر نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفتخیز با اشاره به ۱۰۷ پروژه بهداشتی درمانی با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان، تصریح کرد: قرارداد پروژه ها با دانشگاه علوم پزشکی آبادان و دانشگاه جندی شاپور اهواز منعقد شده که متناسب با پیشرفت فیزیکی، کار پرداخت ها در حال انجام است.

دارابی با اشاره به دو پروژه شاخص در خصوص جاده‌های روستایی دشت آزادگان با اعتبار ۲۸ و نیم میلیارد تومان، عنوان کرد: ۱۶ جاده مواصلاتی روستاها به دشت آزادگان در این دو پروژه تحت پوشش قرار می گیرد. همچنین برای اجرا و احداث فاضلاب کوی علوی و ملاشیه اهواز  ۵۵ میلیارد تومان در سال های گذشته ابلاغ شده و ۵۰ میلیارد تومان نیز در ماه گذشته ابلاغ شد که در مراحل انتخاب پیمانکار است.

وی در خصوص کمک به زلزله زدگان مسجد سلیمان، اشاره کرد: امروز ابلاغ کردیم با اعتبار ۵۱ میلیارد تومان، ۵۰۰ واحد شهرک ولیعصر که نیمه تمام بود، تکمیل و در اختیار شهروندان مسجد سلیمانی قرار بگیرد؛ همچنین امروز ۱۰ میلیارد تومان بابت کمک به احداث شبکه فاضلاب شهرستان کارون، ابلاغ شد.

مدیر نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفتخیز بیان کرد: ۱۴ پروژه به نام سردار سپهبد قاسم سلیمانی نامگذاری خواهد شد که ۱۱ پروژه آن در خوزستان دو پروژه در استان فارس و یک پروژه در استان کهگیلویه و بویر احمد است. شرکت نفت تعهد کرد ۱۳۰ میلیارد تومان جهت بازسازی در سه سر فصل نوسازی مدارس، علوم پزشکی و بهداشت و درمان، همچنین کمک به افراد و بازسازی منازل آسیب دیده از سیل شامل خرید میلگرد و احداث ساختمان ها را برعهده گرفت.

دارابی تصریح کرد: توانستیم در خصوص نوسازی مدارس از اول مهر دانش آموزان در این حوزه وارد مدارس جدید و بازسازی شده، شوند. در علوم پزشکی هم اسناد و مدارک مثبت ارسال شده اند. قراردادها منعقد شدند که متناسب با پیشرفت فیزیکی به آن ها پرداخت خواهد شد. خرید میلگرد برای خانه های آسیب دیده از سیل، به افراد ذینفع حواله ها صادر شد و متناسب با پیشرفت فیزیکی از طریق مدیریت بنیاد مسکن خوزستان نسبت به پرداخت این حواله ها و صورت وضیعت ها اقدام شده و شرکت ملی نفت در این حوزه تعهدات خود را انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: ۵۱ میلیارد تومان جهت زلزله زدگان مسجد  سلیمان برای ۵۰۰ واحد نیمه تمام شهرک ولیعصر تخصیص داده شد، ۱۰ میلیارد تومان برای احداث شبکه فاضلاب شهرستان کارون و رفع این مشکل اختصاص داده شد و با توجه به دستور مقام عالی وزارت با مشارک آبفای استان ۲۰ میلیارد تومان هم آبفا می گذارد. ۱۴ پروژه ۱۱ عنوان برای خوزستان ۲ مورد برای استان فارس و یک مورد هم برای استان کهگیلویه و بویر احمد می باشد.

تحویل اسناد واگذاری ۳۳۳۳ حواله آهن آلات مورد نیاز بازسازی مناطق سیل زده در خوزستان

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز