خبرگزاری کار ایران

نگاهداری در جلسه انعقاد تفاهمنامه با فولاد خوزستان:

هم افزایی میان صنعت و دانشگاه یکی از عوامل توسعه یافتگی است/ حرکت دانشگاه آزاد به سمت رفع نیازهای صنایع

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۷۹۶

معاون دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: استان‌هایی که هم افزایی بین دانشگاه و صنعت و اجزای سازمان های مختلف در آنها زیاد است، توسعه یافته‌تر هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، بابک نگاهداری در جلسه انعقاد تفاهم نامه آموزشی، پژوهشی جهت رفع نیازهای صنعت، که عصر امروز پنجشنبه ۱۹ دی ماه در دانشگاه آزاد اسلامی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در رویکرد جدید خود به سمت حل مسائل کشور حرکت کرده و تمامی رویه و ساز کارهای خود را به سمت رفع نیازهای صنایع و جامعه تغییر داده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد در حوزه آموزش نیز رشته هایی را بازآرایی می‌کند تا دانشجویان مبتنی بر اقتصاد و صنعتِ شهر خود، آموزش ببینند.

نگاهداری با اشاره به رویکرد مهارت محوری دانشگاه آزاد، ادامه داد: با راه اندازی مراکز مهارت آموزی می‌توانیم نیروهای ماهر در حوزه‌های مختلف تربیت کرده تا در هنگام جذب بازار کار دچار مشکل مهارتی نباشند.

 رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص تغییر رویکرد این دانشگاه در حوزه پژوهش، تصریح کرد: به مراکز تحقیقاتی و دانشگاهها تاکید کرده ایم که دانشجویان دانشگاه موظف هستند پایان نامه های خود را صرفاً در حوزه‌های مشخص شده مربوط به مشکلات صنایع و سازمان‌ها انتخاب کنند. همچنین سامانه ای بدین منظور راه‌اندازی کرده ایم که ۱۲ هزار موضوع در همین زمینه ها در آن درج شده است.

وی بیان کرد: همچنین برای اولین بار در کشور هیئت علمی های پژوهش و فن‌آور را تعریف کرده‌ایم تا محملی برای صاحبان صنایع در دانشگاه باشد و یک ارتباط دو سویه برای کمک به جهت گیری های علمی و پژوهشی دانشگاه به سمت صنایع و نیازهای کشور ایجاد شود.

نگاهداری اشاره کرد: در ادامه تغییر رویکردهای خود، معاونتی به نام فناوری و نوآوری به صورت مستقل ایجاد کردیم تا بتوانیم ضریب اشتغال فارغ التحصیلان را در صنایع افزایش دهیم.

 وی ادامه داد: طرح پویشی در دانشگاه‌ها به این منظور انجام می‌شود که براساس آن دانشجویان ساعات کارآموزی خود را در صنایع می‌گذرانند و به آن صنعت تعهد می دهند که پس از فراغت از تحصیل در آن مکان کار کرده و پس از مدتی شاغل می شوند؛ در اصفهان تاکنون ۲۱۴ نفر در این طرح به صنایع تعهد داده اند.

 معاون دانشگاه آزاد اسلامی، حرکت به سمت صنعت را یک عزم جدی این دانشگاه خواند و گفت: استان‌هایی که هم افزایی بین دانشگاه و صنعت و اجزای سازمان‌های مختلف در میان آنها زیاد است توسعه یافته تر هستند.

بومی سازی تجهیزات صنایع از اولویت های دانشگاه آزاد است

در ادامه جلسه، فرج الله براتی، رئیس دانشگاه های آزاد اسلامی خوزستان و واحد اهواز با اشاره به اینکه بومی سازی تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنایع فولاد از اولویت های ما در این تفاهمنامه است، اظهار کرد: در سال‌های گذشته جلسات متعددی را با صنایع استان برگزار کردیم و همواره آمادگی لازم برای انتقال دانش خود در صنعت را داریم. برخی از صنایع نیازمند همکاری علمی و پژوهشی در حوزه دانش بنیان هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با صنایع مختلفی از جمله شرکت ملی حفاری و شرکت فولاد خوزستان همکاری می‌کند، افزود: ما به دنبال حل مسئله و حل مشکلات جامعه به ویژه در حوزه صنعت هستیم.

 براتی تاکید کرد: سعی می‌کنیم با معرفی توانمندی های دانشگاه آزاد به صنایع، ساخت قطعات مورد نیاز را به عهده بگیریم، که البته نمونه موفقی از جمله تولید مته حفاری را در کارنامه خود داریم.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز