خبرگزاری کار ایران

ظهر امروز صورت گرفت؛

آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی طرح تولید کاغذ در کشت و صنعت سلمان فارسی/ایجاد ۲۵۰۰ فرصت شغلی

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۵۸۰

به منظور اشتغال زایی، حفظ محیط زیست و حمایت از حوزه ی نشر کشور، عملیات اجرایی احداث کارخانه کاغذ در محل کشت و صنعت سلمان فارسی در شهرستان شادگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، ظهر امروز، سه شنبه ۱۰ دی ماه مراسم عملیات اجرایی احداث کارخانه کاغذ، با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام( ره) و شرکت توسعه نیشکر با هدف اشتغالزایی، حفظ محیط زیست و حمایت از حوزه ی نشر کشور در محل کشت و صنعت سلمان فارسی با حضور استاندار خوزستان، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، رئیس صندوق توسعه ملی ، نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان استانی برگزار گردید.

محمد مخبر دزفولی، رئیس ستاد فرمان اجرایی امام (ره) در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی طرح تولید کاغذ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از دغدغه های کشور بحث کاغذ است ما از جمله کشورهایی هستیم که اکثر نیاز کاغذ کشور  را وارد می کنیم در حالی که اکثر کشورها کاغذ را صادر می‌کنند.

وی افزود: این اقدام با همکاری و همدلی صندوق توسعه ملی، تعدادی از بانک های کشور و شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی انجام شده است.

رئیس ستاد فرمان اجرایی امام (ره) با اشاره به اینکه تولید کاغذ از باگاس(تفاله نیشکر) است، عنوان کرد: اگر بخواهیم این میزان کاغذ را از جنگلها تولید کنیم باید چند هزار اصله درخت مسن را قطع کنیم.

مخبر دزفولی با بیان اینکه سالانه ۲۸۵ میلیون یورو صرف واردات کاغذ می‌شود، تصریح کرد:صندوق توسعه ملی برای این پروژه حدود ۴۶۷ میلیون یورو سرمایه گذاری کرده است. پس از ۲ سال که این کارخانه به بهره برداری برسد، موجب صرفه جویی ۲ برابری ارزی خواهد شد.

وی این پروژه را استراتژیک خواند و گفت: این پروژه برای منطقه موقعیت خوبی است  و منشاء ایجاد شغل های مستقیم‌ و غیر مستقیم است و می‌تواند مشاغل زیر مجموعه خوبی را ایجاد کند. امیدواریم همانطور که با همت همه در حداقل زمان ممکن هماهنگی ها انجام‌ شد، اجرای آن هم‌ به خوبی انجام شود.

مخبر دزفولی افزود: در خصوص پروژه هایی که افتتاح می کنیم بخشنامه کرده ایم که ۸۰ درصد پرسنل آن باید از منطقه بومی تامین شود و این‌مسئله جزو خط قرمزهای ما است و هر هفته گزارش آن را می‌گیریم.

ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر صنایع جانبی نیز در مراسم آغاز عملیات اجرایی کارخانه بزرگ کاغذ ۲۴۰ هزار تومانی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این کارخانه در کشت و صنعت سلمان فارسی احداث می شود و مواد اولیه آن از باگاس تولیدی واحدهای جنوبی این شرکت تامین خواهد شد.

 وی افزود: این سرمایه‌گذاری هدیه رهبر معظم انقلاب به مردم خوزستان است که با اختصاص مبلغ ۴۶۷ میلیون دلار برای این پروژه علاوه بر این که از هدر رفته و نابودی یک و نیم میلیون تن با گاس که عمدتاً موجب مسائل زیست محیطی نیز می‌شود، جلوگیری کرد؛ همچنین باعث تامین کالایی با ارزش برای کشور خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بیان کرد: با احداث این کارخانه علاوه بر ایجاد مشاغل مستقیم و غیرمستقیم موجب اشتغال حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر در منطقه که همگی بومی هستند خواهد شد و ارزش افزوده قابل توجهی به دلیل مصرف پسماند ایجاد خواهد شد. همچنین از نابودی بخش زیادی از جنگل‌های کشور جلوگیری شده و تأثیر زیست محیطی قابل توجهی ایجاد می شود.

ناصری ادامه داد: با تولید کاغذ به عنوان یک کالای فرهنگی زنجیره‌ای از تولیدات و محصولات متکی بر کاغذ در خوزستان شکل می‌گیرد که نقش بسزایی در حوزه‌های چاپ و نشر و اقلام آموزشی متکی بر کاغذ خواهد داشت.

وی عنوان کرد: در این پروژه ۷۲ درصد سهم سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان امام و ۲۸ درصد سهم شرکت توسعه نیشکر است که ظرف مدت سه سال باید به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز