خبرگزاری کار ایران

حقیقی پور در گفت وگو با ایلنا:

جمع آوری آب‌های سطحی وظیفه شهرداری است نه آبفا/ تنها ۳۸ درصد مردم خوزستان تحت پوشش سیستم‌ مدرن فاضلاب هستند

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۹۶۳

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: براساس قانون، آبفا هیچ مسئولیتی در قبال جمع آوری آب های سطحی ندارد و این مسئله از وظایف شهرداری ها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، صادق حقیقی پور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره وظیفه جمع آوری آب های سطحی، اظهار کرد: شرکت آب و ‌فاضلاب خوزستان هیچ نقش اجرایی در بحث آبگرفتگی‌های پس از باران ندارد و برطبق قانون وظیفه جمع‌آوری آب های سطحی برعهده شهردای‌ها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان عنوان کرد: سیستم فاضلاب خوزستان فرسوده است و تنها ۳۸ درصد مردم این استان تحت پوشش شبکه مدرن فاضلاب هستند.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته در استان خوزستان ۴۳۰ کیلومتر شبکه فاضلاب و ۸۶۰ کیلومتر شبکه آب اصلاح شده است، عنوان کرد: لایروبی هزار کیلومتر شبکه فاضلاب شهرهای مختلف استان به استثنای اهواز، کار گذاشتن ۲۵۹ پمپ فاضلاب و اصلاح نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر خطوط فاضلاب از دیگر اقداماتی بوده که طی این مدت در استان خوزستان انجام شده است.

حقیقی پور یادآوری کرد: در سیل اخیر، ۵۶۰ میلیارد تومان خسارت به شرکت آب و فاضلاب خوزستان وارد شده که تا الان تنها ۵۸ میلیارد تومان آن به صورت اسناد خزانه سه تا چهار ساله پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: همچنین در بارندگی اخیر نیز، ۲۱۰ میلیارد تومان به تاسیسات شرکت آب و فاضلاب خوزستان خسارت وارد شد که ما آن را در قالب یک شکایت رسمی به مراجع ذی‌صلاح، حتما پیگیری خواهیم کرد.

وی در پایان تاکید کرد: از انصاف به دور است که مجموعه‌ای چون شرکت آب و فاضلاب خوزستان علیرغم تلاش های شبانه روزی که دارد در مشکلی چون آبگرفتگی‌های معابر پس از هر بارندگی که اصلا به آن مربوط نیست، اینگونه مورد هجمه قرار بگیرد.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز