خبرگزاری کار ایران

موسوی اعلام کرد:

تشکیل هیأت اندیشه‎ورز گردشگری در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۶۶۵

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از تشکیل هیأت اندیشه‎ورز گردشگری در استان خبر داد و گفت: در نخستین جلسه این هیأت، خط مشی و اهداف این اتاق فکر تعیین و همفکری و برنامه‎ریزی با اعضاء آن صورت گرفت.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، سیدحکمت‎الله موسوی اظهار داشت: براساس دستورالعمل ابلاغ‎شده از سوی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی کشور، اولین جلسه هیأت اندیشه‎ورز گردشگری را در اداره‎کل استان تشکیل دادیم.

وی ادامه داد: ایده کلی و برنامه تدوین‎شده بر این اساس است که از ظرفیت نیروهای کارکرده، باتجربه، خلاق و دارای ایده در حوزه گردشگری، در راستای توسعه پایدار صنعت گردشگری استان استفاده شود. 

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با بیان این‎که استان خوزستان دارای ظرفیت‎های ویژه‎ای در حوزه گردشگری است، افزود: استان خوزستان دارای سه اثر ثبت جهانی و بیش از یک‎هزار ‎اثر ثبت ملی شامل ابنیه تاریخی، موزه و بافت‎ها است؛ همچنین در این استان، ظرفیت‎های ویژه‎ای در حوزه‎های مردم‎شناسی، تنوع اقوام، گویش و پوشش وجود دارد.

وی بیان کرد: استان خوزستان همچنین دارای ظرفیت خاص در حوزه صنایع دستی است؛ چراکه باتوجه به تنوع اقوام  و اقلیمی استان و تنوع مصالح بومی، به طور خودکار تنوع صنایع دستی نیز شکل می‎گیرد.

موسوی گفت: در کنار همه این موارد، مرزی و همجوار بودن خوزستان با کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق نیز ممکن است استان خوزستان را مستعد تقویت شدن در حوزه گردشگری کند.

وی تصریح کرد: بر همین اساس و بر مبنای دستورالعمل صادرشده از سوی وزارتخانه، با دعوت از افراد صاحب‎نظر و  دارای تجربه در حوزه گردشگری از جمله اعضای انجمن راهنمایان گردشگری، تورگردان‎ها، اعضای انجمن هتلداران، نمایندگان اتاق بازرگانی، استادان دانشگاه و اعضای انجمن‎های دوستداران میراث فرهنگی، هیأت انیشه‎ورز گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان راتشکیل  دادیم و اولین جلسه این هیأت را نیز برگزار کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان ادامه داد: همچنین در این هیأت از حضور مدیران شرکت آب و برق خوزستان نیز بهره گرفته‎ایم، چرا که استان خوزستان دارای ظرفیت‎های غنی در حوزه رودخانه‎ها، تالاب‎ها و سدها است و باید از ظرفیت آن‎ها نیز یاری گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در اولین جلسه این هیأت، خط مشی این اتاق فکر و اهداف آن گفته و همفکری و برنامه‎ریزی با اعضای آن صورت گرفت تا در جلسات آینده، تصمیمات مقتضی در حوزه گردشگری با مشورت این اعضاء گرفته شود.

موسوی افزود: همچنین بنا شد، جلسات این هیأت براساس دستورالعمل به صورت ماهیانه برگزار و اهداف، دستورکارها، و برنامه‎های این جلسات از پیش تعیین شود و از تجربیات و ایده‎های اعضاء هیأت و نظرات مشورتی آنان به نحو مطلوب استفاده شود.

وی تأکید کرد: تشکیل هیأت اندیشه‎ورز، در هم‎گرائی و هم‎نوائی مجموعه‌های دولتی و غیر دولتی در حوزه گردشگری تأثیر بسزا خواهد داشت و منتج به توسعه صنعت گردشگری در استان خوزستان خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با بیان این‎که این اتاق فکر در حوزه‎های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی فعالیت خواهد کرد، عنوان کرد: همه این حوزه‎ها در نهایت به توسعه گردشگری کمک خواهند کرد؛ به عنوان مثال وقتی سخن از میراث فرهنگی به میان می‎آوریم، باید توجه داشت که قسمت عمده‎ای از صنعت گردشگری به مواریث فرهنگی و جاذبه‎های تاریخی مربوط می‎شود. 

وی گفت: در سطح جهان گردشگر تاریخی و فرهنگی بسیاری وجود دارد و یکی از ظرفیت‎های ویژه خوزستان نیز همین ظرفیت تاریخی فرهنگی آن است که به همین دلیل نیاز است تا این ظرفیت در هیأت اندیشه‎ورز بیش از پیش بررسی شود. 

موسوی در پاسخ به این سؤال که در هیأت اندیشه‎ورز گردشگری استان به چه حوزه‎ها و موضوعاتی پرداخته می‎شود، بیان کرد: حوزه‎های صنایع دستی، خدمات اجتماعی، زیرساخت‎ها، محیط زیست، منابع طبیعی و به طور کل هر حوزه‎ای که در ایجاد یک سفر یا  ایجاد گردشگری پایدار تأثیرگذار است، ممکن است موضوع بررسی و همفکری در این هیأت باشد و می‎توان مولفه‎های مؤثر آن‎ها را با دعوت از دستگاه‎های متولی بررسی کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان در پایان تأکید کرد: قطعاً نتایج و مصوبات این هیأت در سیاست‎گذاری‎های حوزه گردشگری استان خوزستان نقش مؤثری ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز