خبرگزاری کار ایران

لاهوتی در گفتگو با ایلنا:

هلدینگ های نفتی از قانون منع بکارگیری بازنشستگان مستثنی نیستند/لزوم تقویت بُعد نظارتی مجلس بر اجرای قانون

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۲۰۸

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، گفت: قانون منع بکارگیری بازنشستگان هر چند دارای ابهاماتی است، اما این به معنای وجود استثنا در هلدینگ های نفتی نیست.

به گزارش ایلنا از خوزستان، مهرداد لاهوتی در خصوص عدم تمکین برخی هلدینگ های نفتی از قانون منع بکارگیری بازنشستگان، به خبرنگار ایلنا گفت: این قانون با وجود اینکه یکبار اصلاح شده است اما دارای ابهام‌ها و اشکالاتی است که باید برطرف شود.

وی افزود: آخرین اصلاح این قانون این بود که گفته شد بازنشستگانی که به‌کارگیری شدند باید اخراج شوند و در خیلی جاها نیز اجرا هم شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که امروز معضل اصلی ما مسئله بیکاری است، بیان داشت: باید روی اجرای این قانون جدی باشیم. ما باید هم قانون را در مجلس اصلاح کنیم‌ و هم در بُعد نظارتی ورود کنیم. هلدینگ های نفتی نیز از این قانون مستثنی نیستند و باید به آن تمکین کنند.

لازم به ذکر است که پس از ابلاغ این قانون علیرغم اینکه تعداد زیادی از مدیران و کارکنان دولتی، پست‌های خود را ترک کردند، اما برخی هلدینگ های نفتی از جمله هلدینگ خلیج‌فارس با عدم تمکین به این قانون، ابهامات متعددی را در افکار عمومی ایجاد نمودند که لازم است دستگاه‌های نظارتی و بازرسی، هرچه سریع‌تر مواضع خود را در این خصوص روشن نمایند.

پیش‌ازاین، چند تن از نمایندگان مجلس در گفتگو با ایلنا خواهان ورود سازمان بازرسی کشور به این مسئله و برخورد قضایی با متمردین از قانون شده بودند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز