خبرگزاری کار ایران

به مناسبت روز جهانی صلح؛

برگزاری نشست تخصصی جنگ و صلح در سپیده‌دم تاریخ در موزۀ هفت‌تپه

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۱۷۲

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه از برگزاری نشست تخصصی «جنگ و صلح در سپیده‌دم تاریخ» به مناسبت روز جهانی صلح در موزۀ هفت‌تپه خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی و امور بین‎الملل اداره‎کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، عاطفه رشنویی با اشاره به این‎که شناخت جنگ و صلح در تمدن‌های گذشته ذهن‌های ما را در جلوگیری از جنگ‌ها و تداوم صلح ورزیده‌تر می‌کند، اظهار کرد: سرزمین ایلامیان به موجب موقعیت استراتژیکش همواره مورد طمع و تهدید قدرت‌ها به ویژه از سوی بین‌النهرین بوده است و بر همین اساس نمونه‌ای منحصربه‌فرد از تاریخ شکل‌گیری جنگ‌ها، آتش‌بس‌ها و صلح‌ها به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر ظرفیت پژوهشی بسیار غنی در تاریخ و فرهنگ ایلامیان، خبر داد: نشست تخصصی «جنگ و صلح در سپیده‌دم تاریخ» نخستین نشست تخصصی از سلسه‌نشست‌هایی است که با محور بازشناسی تاریخ ایلامیان، از این پس در موزۀ هفت‌تپه برگزار خواهد شد.

به گفته رشنویی، نشست تخصصی «جنگ و صلح در سپیده‌دم تاریخ» از مجموعه رویدادهایی است که به مناسبت روز جهانی صلح، در هفتۀ پیش روی این مناسبت در موزۀ هفت‌تپه برگزار می‌شود.

مدیر پایگاه میراث جهانی هفت‎تپه افزود: گفت‌وگوی نخست این نشست، با عنوان «انسان‌شناسی جنگ» و سخنرانی حامد وحدتی‌نسب در روز چهارم مهرماه ۹۸ ساعت ۱۰ برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این نشست در گفت‌وگوی دوم، طولانی‌ترین کشمکش تاریخ: نگاهی به روابط ایران و بین‌النهرین از هزاره چهارم تا اوّل پیش از میلاد» را با سخنرانی دکتر کامیار عبدی در همان روز ساعت ۱۱ صبح ارائه خواهد کرد.

رشنویی خاطرنشان کرد: محل این نشست، سالن نشست‌های موزۀ هفت‌تپه واقع در کیلومتر ۹۰ جاده اهواز به شوش، کیلومتر سه جاده اختصاصی نیشکر، موزۀ هفت‌تپه، خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز