خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

تقاضای اهالی روستای شیخ طعمه حمیدیه برای رفع خسارات سیل به منازل/ بخشدار مرکزی حمیدیه: حدود ۸۵ واحد از ۱۰۰ واحد آسیب‌دیده مورد کارشناسی قرار گرفته است

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۸۳۲

برخی از روستائیان روستای شیخ طعمه از توابع شهرستان حمیدیه، معتقد هستند که اقدامات دولت در بازسازی منازل آنان به‌خوبی صورت نگرفته و خواهان توجه بیشتر مسئولین به خواسته‌ی خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، عدنان الوان پور بخشدار مرکزی شهرستان حمیدیه، عصر دوشنبه ۴ شهریورماه در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص چگونگی روند رسیدگی به آسیب‌های وارد شده بر اثر سیل به روستای شیخ طعمه شهرستان حمیدیه، اظهار کرد: خوشبختانه از دی‌ماه سال ۹۷ با تأمین ماشین‌آلات مورد نیاز، سیل بند این روستا مستحکم سازی شد و در جریان سیلاب فروردین ۹۸ از آسیب‌های سیل در امان ماند و آب وارد روستا نشد.

وی افزود: البته به دلیل خاک ماسه‌ای این روستا به حدود ۱۰۰ واحد از منازلی که در نزدیکی سیل بند بودند آب نفوذ کرد و دچار نم‌زدگی شدند.

الوان پور تصریح کرد: این واحدها در سه مرحله توسط کارشناسان بنیاد مسکن مورد ارزیابی و بازدید قرار گرفتند و برای این حدود منزل آسیب‌دیده(۱۰۰ واحد) پرونده تعمیراتی تشکیل شد و تسهیلات دولت برای آن‌ها منظور شده است که این تسهیلات بر اساس پیشرفت کاری که مالک انجام‌ می‌دهد و پس از بازرسی کارشناسان، به‌حساب مالک قابل واریز است.

بخشدار مرکزی حمیدیه با تأکید این نکته که تسهیلات دولت تنها به واحدهایی که در جریان سیل آسیب دیده‌اند تعلق می‌گیرد، ادامه داد: دولت تسهیلات را بر اساس پیشرفت کار به‌حساب مالک واریز می‌کند که حدود ۸۵ واحد از ۱۰۰ واحد آسیب‌دیده مورد کارشناسی قرار گرفته و مراحل پرداخت تسهیلات آن‌ها در حال سپری شدن است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر اراضی کشاورزی این روستا در جریان سیل آسیب دیده‌اند، تصریح کرد: پرونده‌های اراضی خسارت‌دیده تشکیل شده و ضمن ثبت در سامانه، کد رهگیری دریافت کرده‌اند و توسط کارگروه تعیین خسارت‌ها در حال رسیدگی است.

الوان پور تأکید کرد: بعد از وقوع سیلاب، حدود ۱۸ هزار مترمربع زیرسازی خیابان‌ها در قالب بهسازی انجام شد و از این میزان حدود ۱۱ هزار مترمربع آسفالت شده است.

وی ادامه داد: روستای شیخ طعمه علاوه بر مدرسه‌ای که دو سال گذشته در آن احداث شده، در صورت تخصیص زمین مناسب آمادگی احداث یک مدرسه ۶ کلاسه با کمک خیرین را نیز دارد.

 الوان پور اشاره کرد: به‌منظور برطرف کردن مشکل فشار آب شرب روستای شیخ طعمه که جزو روستاهای انتهایی بخش مرکزی حمیدیه است، ایستگاه تقویت فشار آب ایستگاه روستای آلبو رزاح را راه‌اندازی کردیم که به‌صورت آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار گرفت و تا چند روز آینده در مدار قرار می‌گیرد  تا مشکل فشار آب شرب این روستا نیز برطرف شود.

وی در خصوص جاده اصلی این روستا (مسیر خسرج) که در جریان سیل، آسیب دیده است، گفت: همین امروز پیمانکار جاده مسیر خسرج ‌مشخص شد و طی چند روز آینده پس از تجهیز کارگاه، کار بِه سازی، زیرسازی و  روسازی و تعمیر جاده با اعتباری بالغ‌بر ۶ میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

بخشدار مرکزی حمیدیه با بیان اینکه اگر مشکلی وجود داشته باشد قابل بررسی و مطالبات مردم به‌حق است، تأکید کرد: ما همواره در خدمت مردم هستیم. هرچند تاکنون  اقداماتی انجام شده است اما تلاش می‌کنیم به مشکلات مردم به‌صورت شبانه‌روزی رسیدگی کنیم ضمن اینکه مراحل پرداخت تسهیلات آن‌ها نیز در حال سپری شدن است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز