خبرگزاری کار ایران

آغاز عملیات ساماندهی بخش شمالی پل‎بند گرگرِ شوشتر

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۱۱۰

سرپرست پایگاه میراث جهانی سازه‎های آبی ـ تاریخی شوشتر از آغاز عملیات ساماندهی بخش شمالی پل‎بند گرگر خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی پایگاه میراث جهانی سازه های آبی_تاریخی شوشتر، محمد رضا بهادری امروز دوشنبه هفتم مردادماه اظهار کرد: پل‎بند گرگر یکی از آثار ثبت‎شده به همراه ۱۲ اثر دیگر به عنوان نظام حلقه آبی شوشتر در فهرست میراث جهانی است که در گذشته یکی از دروازه‎های شش‎گانه ورودی شهر بوده که هم‎اکنون یکی از عوامل اصلی ارتباط بخش شرقی به هسته مرکزی شهر است که به تبع آن از ارزش و جایگاه ویژه‎ای برخوردار می‎باشد.

وی افزود: در همین راستا باتوجه و نگرش به اهمیت موضوع در این قسمت که بیش از پیش احساس می‎شد، لازم شد تا علاوه بر حفاظت، این محوطه باارزش تثبیت و ساماندهی شود.

سرپرست پایگاه سازه‎های آبی شوشتر بیان کرد: بدین منظور، به صورت اضطراری و از راه جذب پیمانکار، این عملیات در دستور کار دفتر فنی پایگاه قرار گرفت و از روز گذشته این فعالیت آغاز شد.

بهادری با بیان این‎که عملیات ساماندهی و تثبیت پل‎بند گرگر در سه فاز پیش‎بینی شده است که در فاز نخست پاکسازی بخش شمالی طی یک بازه زمانی 60 روزه در دستور کار قرار گرفته است و پس از آن با تخصیص اعتبارات فازهای بعدی نیز اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز