خبرگزاری کار ایران

آغاز فصل سوم مرمت آرامگاه گندی شاپور و ایوان کرخه

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۹۳۹

مدیر پایگاه میراث فرهنگی گندی‎شاپور و ایوان کرخه گفت: فصل سوم مرمت آرامگاه یعقوب لیث صفاری با اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار در دزفول آغاز شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، یعقوب زلقی اظهار کرد: مرمت دیواره ضلع جنوبی این بنا با مصالح سنتی آغاز شده و تلاش بر این است اصالت تاریخی این بنا بیش از پیش ملموس شود.

وی عملیات حفاظتی و مرمتی در نمای ضلع شمالی (ورودی) این بنای تاریخی را از دیگر اقداماتی برشمرد که در این فصل انجام می‌شود.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی گندی‌شاپور و ایوان کرخه همچنین از مرمت قسمت‌های آسیب‎دیده ناشی از بارندگی‌های اخیر در پشت بام بنا، اصلاح ناودان‎ها برای خروجی بهتر آب و… در این آرامگاه خبر داد.

وی توسعه زیرساخت‌های این محوطه مانند آب، برق و ساماندهی منظر محیطی آن را از دیگر برنامه‌های دردست اقدام این پایگاه برشمرد.

وی افزود: برای حفاظت بهتر از این محوطه تاریخی، کارکنان این پایگاه به صورت شبانه‎روزی در این محوطه درحال انجام وظیفه هستند.

آرامگاه یعقوب لیث صفاری در روستای شاه‌آباد در ۱۰ کیلومتری دزفول به شوشتر قرار دارد. در کنار این آرامگاه بازمانده‌های شهر باستانی گندی‎شاپور دیده می‌شوند و در اطراف بقعه قبرستان وسیعی نیز وجود دارد. این آرامگاه اثری برجا مانده از دوره تیموریان است که در هشتم دی‎ماه ۱۳۷۸ با شماره ۲۵۵۰ در ردیف آثار ملی ثبت شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز