خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

لزوم متناسب سازی فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با طرح آمایش منطقه

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۶۶۵

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی باید متناسب با طرح آمایش منطقه توسعه یابد و در این مسیر توجه به ظرفیت های موجود در تامین خوراک طرح های آتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، سیاستگذاری کلان و برنامه ریزی برای تامین خوراک طرح های جدید در فاز 2 منطقه ویژه با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بررسی شد.

براساس این گزارش، بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی عصر روز گذشته پس از بازدید از اراضی منتخب برای توسعه صنعت پتروشیمی در فاز 2 منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، اظهار کرد: محل جدید به دلیل موقعیت استراتژیک و مناسب خود می تواند منجر به تکمیل زنجیره ارزش وتولید محصولات نهایی شود.

وی با بیان اینکه سبد متنوعی از خوراک را می توان برای این منطقه اختصاص داد، گفت: استفاده از گاز طبیعی از طریق خط لوله ششم سراسری، بهره گیری از پروپان وبوتان پالایشگاه گاز بید بلند، استفاده از ظرفیت مازاد خط لوله اتیلن غرب، بهره گیری از خوراک موجود در مجتمع های بالادستی و میان دستی فاز 1  و همچنین خوراک های قابل انتقال در میدان های نفتی و NGL ها و نیز جمع آوری گازهای همراه می توانند پتانسیل مناسب تامین خوراک این منطقه باشند.

معاون وزیر نفت ادامه داد: برنامه ریزی دقیق و جامع برای احداث واحدهای جدید ضرورت دارد و لازم است مطالعه دقیق وکارشناسی در تمام ابعاد صورت پذیرد تا نهایتا منجر به افزایش ظرفیت صنعت پتروشیمی در این منطقه شود.

وی با بیان اینکه 2000 هکتار زمین برای توسعه پتروشیمی در منطقه شهرستان ماهشهر در نظر گرفته شده، گفت: پس از اخذ مجوزهای لازم باید با جدیت به سمت اقدامات فنی و مهندسی و تامین زیرساخت ها حرکت نماییم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز