خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب:

۵۰ درصد صرفه اقتصادی با اجرای طرح مدیریت پسماند/ آغاز قرارداد جمع آوری فلرهای نفتی/ حق آلایندگی خود را تا پایان سال ۹۷ پرداخت کرده ایم

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۰۷۸

مدیر عامل مناطق نفت خیز جنوب گفت: اجرای طرح مدیریت پسماند حفاری با روش بیولوژیک( برای اولین بار در کشور) با بهره گیری از دو صنعت( نفت و نیشکر) و افراد بومی، حدود ۵۰ درصد کاهش هزینه ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، احمد محمدی در آیین بهره برداری از طرح مدیریت پسماند حفاری به روش بیولوژیک برای نخستین بار در کشور که پیش از ظهر امروز، دوشنبه ۳۱ تیرماه در محل چاه شماره ۵۰ نفت سفید انجام شد، اظهار کرد: صنعت نفت یکی از اثر گذارترین پارامترها در شکل گیری جوامع اقتصادی، منطقه ای، سیاسی و فرهنگی است.

وی افزود: خوزستان با دارا بودن صنعت نفت به عنوان یک صنعت خدادادی، کمربند زاگرس که یکی از غنی ترین منابع انرژی دنیا است، ۲۰ درصد از رودخانه های جاری کشور و منابع روزمینی و زیرزمینی  یک استان مورد توجه است.

محمدی با اشاره به اینکه صنعت نفت پس از ورود به ایران بر روی زندگی اجتماعی و شهرنشینی ایرانیان اثر گذاشت و  اجتماعات کارگری، شهری و صنوف را تشکیل داد، تصریح کرد: از بدو تولد نفت در ایران تا کنون، توجه به محیط زیست، مردم پیرامون، ذی نفعان و حتی کسانیکه خارج از جغرافیای کشور هستند، برای این مجموعه بسیار مهم بوده است.

وی با بیان اینکه صنعت نفت خواه ناخواه آلودگی به همراه دارد، تاکید کرد: ما مخالف ایجاد آلودگی هستیم. حجم فعالیت های صنعت نفت در استان زیاد است ولی ما اقداماتی در جهت کاهش میزان این آلودگی ها انجام داده ایم.

مدیر عامل مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به بهره برداری از طرح مدیریت پسماند حفاری به عنوان یکی از اقدامات انجام شده در جهت کاهش آلایندگی حاصل از صنعت نفت عنوان کرد: فکر این طرح از ۳ سال پیش آغاز شد و از اسفند ۹۷ تا کنون کار عملیاتی آن در مقیاس پایلوت در چاه شماره ۵۰ نفت سفید شروع شده است.

وی ادامه داد: این طرح با استفاده از افراد بومی و دو صنعت بومی نفت و نیشکر خوزستان در شرایط سخت تحریم با صرفه اقتصادی ۵۰ درصدی به ظهور رسیده و تست پایلوت آن انجام شده است.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب یاد آور شد: حدود ۱۰ سال پیش ۷ دستگاه از دکل های ملی حفاری با کمک مناطق نفتخیز جنوب به سیستم مدیریت پسماند (با اولویت مناطق پر جمعیت) مجهز شدند و از آن زمان تا کنون حدود ۱۰۰ حلقه چاه با روش مدیریت پسماند حفاری شده اند.

محمدی با بیان اینکه صنعت نفت یک صنعت بین المللی است، اشاره کرد: میتوان گفت صنعت نفت پس از انقلاب ملی شد و با به کارگیری تکنولوژی به جنگ طبیعت رفت چرا که ملی شدن زمانی است که صفر تا صد یک کار به دست آن ملیت( ایرانی) انجام شود.

وی در خصوص آلایندگی در بخش گاز نیز تصریح کرد: نفت همراه گاز با فشار خارج میشود. به طور مثال شرکت کارون با تولید ۱ میلیون بشکه نفت در روز، ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز در روز تولید میکند که اگر ما نخواهیم به مسئله کاهش آلایندگی و زیست محیطی توجه کنیم اکنون باید اطراف شهر مملو از فلرهای نفتی فراوان باشد.

محمدی ادامه داد: با اقدامات صنعت نفت از ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز در روز، کمتر از ۱۵ میلیون فوت مکعب گاز  در روز سوزانده میشود که ما از همین میزان نیز ناراضی هستیم. البته قرارداد جمع آوری این فلرها آغاز شده و این میزان گاز ( ۱۵ میلیون فوت مکعب گاز) به سمت مصارف دیگر هدایت خواهد شد.

مدیر عامل مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به اینکه هیچ جریان اقتصادی حرکت نمیکند مگر اینکه نفت وجود داشته باشد، تاکید کرد: به جای تعامل سازنده با نفت و حداکثر استفاده از این نعمت خدادادی، نفت را متهم نکنیم و آن را نقمت نخوانیم!

محمدی با اشاره به اینکه در ابتدا باید مسئولیت های اجتماعی را تعریف کنیم، گفت: مسئولیت اجتماعی این نیست که جای بودجه عمرانی را بگیرد، بلکه تنها نقش مکمل، حمایتی و پشتیبانی دارد آنهم تنها در چند حوزه. ولی با این وجود اقدامات زیادی انجام داده ایم.

وی عنوان کرد: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با وجود منع قانونی، مالیات بر ارزش افزوده خود را پرداخت کرده و حق آلایندگی خود را تا پایان سال ۹۷ تا ریال آخر پرداخت کرده است.

محمدی ادامه داد: حتی عوارض شهرداری را با وجود اینکه تمام امور شهری و شهرداری شهرک های مناطق نفتخیز توسط خود شرکت انجام میشود، پرداخت میکنیم.

مدیر عامل مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه مسئولین نفت در مطرح نکردن اقدامات این شرکت مقصر هستند، گفت: ما نمیگوییم در عملکرد خود در رعایت الزامات زیست محیطی و مسئولیت های اجتماعی نمره ۱۰۰ میگیریم، اما صفر هم‌ نیستیم و بین ۵۰ تا ۱۰۰ هستیم؛ حفظ محیط زیست و توجه به مردم پیرامون مناطق نفتخیز از دغدغه های تک تک کا شناسان ما است.۵۰ درصد صرفه اقتصادی با اجرای طرح مدیریت پسماند/ آغاز قرارداد جمع آوری فلرهای نفتی/ حق آلایندگی خود را تا پایان سال ۹۷ پرداخت کرده ایم

۵۰ درصد صرفه اقتصادی با اجرای طرح مدیریت پسماند/ آغاز قرارداد جمع آوری فلرهای نفتی/ حق آلایندگی خود را تا پایان سال ۹۷ پرداخت کرده ایم

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز