خبرگزاری کار ایران

در مراسم جشن پایانی طرح جوانه عنوان شد:

تذکر استاندار خوزستان به کسانیکه تبعیض بین اقوام تزریق می‌کنند/ لزوم مشارکت صنایع در طرح جوانه در راستای انجام‌مسئولیت‌های اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۴۳۱

استاندار خوزستان گفت: به کسانیکه خواسته یا ناخواسته تبعیض را در بین اقوام تزریق می‌کنند تذکر می‌دهم که طرح های دولت را در خوزستان به دور از هر گونه تبعیض جنسیتی، قومی و نژادی، منصفانه مشاهده کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، غلامرضا شریعتی پیش از ظهر یکشنبه 16 تیر ماه در مراسم جشن پایانی طرح جوانه جهت اعطای بورس تحصیلی به دانش آموزان منتخب مناطق کم برخوردار که در سالن امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خداوند قوانینی بر زمین حاکم کرده که برای همه یکسان است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح جوانه یک کار جمعی بود و همه در کنار هم آنرا به سرانجام رساندند، خاطر نشان کرد: به همه کسانیکه خواسته یا ناخواسته سعی در تزریق تبعیض در بین اقوام خوزستان را دارند تذکر می‌دهم که طرح ها و اقدامات دولت در خوزستان را منصفانه مشاهده کنند چنانچه دانش آموزان در طرح جوانه به دور از هرگونه تبعیض جنسیتی، قومی یا نژادی شرکت داده شده و موفق شدند.

شریعتی ضمن بیان این نکته که ما در خوزستان وحدت را در عین‌ کثرت می پذیریم، گفت: اجازه نمی دهیم‌ که انسجام و همبستگی در استان خدشه دار شود.

استاندار خوزستان افزود: اصلی ترین‌ محور توسعه، سرمایه های انسانی و کیفیت منابع انسانی است؛ بر همین مبنا توسعه از تفکر انسان آغاز می شود و متکی به درون است و کمک های بیرونی و استفاده از تجارب، مکمل آن است.

شریعتی با اشاره به اینکه موثر ترین راه تحقق عدالت اجتماعی تامین فرصت های یکسان برای دسترسی عموم است، تصریح کرد: توزیع نابرابر فرصت ها زمینه را برای بروز فقر، بیکاری، حاشیه نشینی و مهاجرت ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: بنابراین باید برای شکوفا شدن استعدادهای پنهان و اندیشه های خلاق، این فرصت ها را ایجاد کنیم که اگر نکنیم، ظلم کرده و به وظیفه خود عمل نکرده ایم.

شریعتی با اشاره به اینکه در خوزستان از ابتدای زمان خدمتگزاری خود تفکر عدالت ورزانه و توسعه محور خصوصا در آموزش پرورش را در دستور کار خود قرار داده، خاطر نشان کرد: طرح جوانه مختص کسانی است که به هر دلیل از تحصیل بازمانده اند، این طرح برای نخستین بار در خوزستان و کشور اجرا شده است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: این طرح بزری است که در سال گذشته کاشته شد و اکنون به بار نشسته است؛ طرح جوانه با شعار تقویت انگیزش تحصیلی و رویش یک جوانه آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان سرمایه های کشور و آینده این سرزمین هستند، اذعان کرد: از آنجاییکه ایجاد انگیزه و طرح های تشویقی و حمایتی رابطه مستقیم با پیشرفت تحصیل و میل به حضور در مدرسه را دارد، برای ایجاد پویای و نشاط و امید در بین دانش آموزان مناطق روستایی و شبانه روزی و کم برخوردار استان خوزستان بورس تحصیلی جوانه ویژه دانش آموزان مستعد را تدوین و برنامه ریزی کردیم.

شریعتی اضافه کرد: این طرح با ابتکار معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و موسسات خیریه در راستای تحقق عدالت اجتماعی و توسعه متوازن با هدف ارتقا کیفی و کمی آموزش و ایجاد انگیزه تحصیلی در جامعه هدف شروع شد.

وی اشاره کرد: طرح جوانه در مقطع متوسطه پایه اول اجرا شد و ۱۲۵۰ دانش آموز از بین ۱۲۰ هزار دانش آموز بورسیه شدند.

شریعتی بیان کرد: دوست داشتیم به دانش آموزان بیشتری بورس تحصیلی بدهیم‌ اما محقق نشد ولی تلاش میکنیم سال به سال این تعداد را افزایش دهیم.

 وی در خصوص چگونگی تشویق دانش آموزان بورسیه شده به تحصیل، گفت: مبلغ یک‌میلیون تومان به عنوان تشویق  به دانش آموزی که در آزمون ها برنده می شد پرداخت کردیم که این اقدام به منظور تحرک در افزایش کیفیت تحصیلی و حمایت از اقشار کم برخوردار از طریق توزیع ثروت در جامعه و ایجاد فضای رقابتی عادلانه با آزمون استاندار از طریق شفافیت در ملاک ها و تدوین  شاخص های انتخاب دانش آموزان منتخب، مشارکت دادن خانواده دانش آموزان با تقدیر از والدین جهت کمک به دانش آموزان و مشارکت دادن کادر آموزشی آموزش پرورش جهت تشویق کادر آموزشگاه صورت گرفته است.

استاندار خوزستان در خصوص نتایج این طرح تاکید کرد: پس از اجرای این طرح، ۸۴ صدم نمره یعنی تقریبا یک نمره به میانگین معدل دانش آموزان مدارس هدف در نوبت اول سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ افزوده شد که نشان دهنده افزایش انگیزه در این دانش آموزان است.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح با کمترین هزینه ممکن، کیفیت تحصیل با این‌ مقیاس افزایش یافت، گفت: هزینه این طرح ۱/۵ میلیارد تومان بوده در حالیکه نتایجی ده ها برابری با خود به همراه داشته است یعنی هدف گذاری درست و منطقی بر اساس شناسایی درست مسئله و ارائه راهکار، برنامه ریزی و سیاست گذاری و اجرا و در نهایت موفقیت طرح را به همراه داشته است.

شریعتی در خصوص اقدامات آینده تصریح کرد: اجرای طرح جوانه در سال جاری با افزایش تعداد بورس و رفع نواقص و کمبودها انجام می شود و صنایع استان را موظف، مکلف و دعوت میکنم که در راستای انجام‌ مسئولیت های اجتماعی خود در این طرح  شرکت کنند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: این طرح با توجه به موفقیت خود با جدیت بیشتر و مشارکت صنایع استان باید اجرا شود و توصیه میکنیم‌ این طرح از خوزستان به استانهای دیگر نیز سرایت کند.

وی در پایان یاد آور شد: ما خوزستانی ها باید تلاش کنیم به جای انعکاس اخبار منفی از استان خود نسبت به تولید اخبار مثبت از طریق برنامه ریزی جهت اجرای برنامه های اجتماعی و فرهنگی مثمر ثمر اهتمام لازم را به عمل بیاوریم و با این حرکت برکت الهی را شامل حال خود کنیم.

 

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز