خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشور در آیین معارفه شهردار اهواز :

اختلاف دیگر کافی است؛ مردم از تعارض خسته اند/ نقش مهم شهرداری ها در ارتقاء امنیت ملی

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۸۲۱

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: مردم از تعارض و سیاسی بازی خسته شده اند و اختلاف دیگر بس است، مردم تشنه خدمت هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، جمالی نژاد پیش از ظهر امروز سه شنبه ۴ تیرماه در آیین معارفه شهردار اهواز که در تالار مجتمع فجر سپاه برگزار شد، اظهار کرد: بنا ندارم در خصوص مشکلات، پیشرفت و توسعه شهرداری ها و فلسفه انتخاب شهرداران  و شوراها صحبت کنم.

وی افزود: نقش شهردارها و شوراهای شهر به عنوان نهادهای عمومی و غیر دولتی در امنیت ملی کشور مؤثر است.

جمالی نژاد ادامه داد: کشور در حال حاضر، شرایط خاصی را با وجود تحریم ها و نوسانات قیمت ها تجربه میکند و در کنار آن شاهد همت و همراهی مردم نیز هستیم.

معاون عمرانی وزیر کشور در خصوص اینکه نهادهای غیر دولتی چگونه می توانند امنیت ملی را ارتقاء و تثبیت کنند، تصریح کرد: شهرداری ها نهادهای عمومی غیر دولتی هستند که اگر کار خود را دقیق، دلسوزانه و درست انجام داده و در مناطق و محلات شهر خدمات ارزنده ای ارائه دهند، موجب افزایش حس تعلق به محله و وفاق و همدلی می شوند.

جمالی نژاد ادامه داد: افزایش وفاق و همبستگی میان مردم موجب افزایش انسجام اجتماعی شده که به دنبال آن افزایش سرمایه اجتماعی و پس از آن امنیت اجتماعی را به دنبال خواهد داشت و در نهایت امنیت ملی را ارتقاء بخشیده و تثبیت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه خوزستان متعلق به همه ایران است، خاطرنشان کرد: قلب همه کشور برای خوزستان می تپد و نکته مهم این جا است که شهردار جوان و اعضای شورای شهر بدانند که هر اقداماتی که در این شهر انجام میدهند به همه کشور مربوط می شود.

معاون عمرانی وزیر کشور تاکید کرد: شهردار باید بداند اگر بخواهد این فضا و حس تعلق و همدلی و هم افزایی را ایجاد بکند باید مناسبات خود را با همکاران خود در شهرداری و شورای اسلامی، همچنین مردم و حاکمیت حفظ کند.

وی با مهم خواندن مناسبات با مردم گفت: در دهه شصت و زمان جنگ بسیاری از زیرساخت ها را نداشتیم اما اعتماد قوی مردم را داشتیم و اکنون با دارا بودن بسیاری از زیر  ساخت ها نباید اجازه دهیم این اعتماد کمرنگ شود.

جمالی نژاد با بیان اینکه مردم تشنه صداقت، همدلی و همراهی هستند، بیان کرد: اگر خوب کار نکنید، نارضایتی ایجاد میشود. مردم از تعارض و پیش آوردن مصادیق سیاسی خسته شده اند؛ اختلاف دیگر بس است، مردم تشنه خدمت هستند.

معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به اینکه چرا نباید خوزستان مانند دیگر کلان شهر ها توسعه یافته باشد؟ تاکید کرد: شهر در یک فضای توام با آرامش و ثبات رشد می کند و در فضای متشنج، توسعه یافتگی پدید نخواهد آمد، شهردار باید ساده زیستی و همراهی با مردم را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه همه باید مثل کوه پشتیبان شهردار باشیم تا توسعه ایجاد شود، عنوان کرد: دلیل اینکه شهرداری ها را عمومی و غیردولتی اعلام کردند به این دلیل است که نوآوری و خلاقیت در آنها افزایش پیدا کند، ولی در عین غیر دولتی بودن باید مناسبات خود را با حاکمیت داشته باشند که میتواند بسیار مؤثر باشد.

جمالی نژاد ادامه داد: کار شهردار سکان داری و مدیریت است. باید سرمایه گذاران بخش خصوصی را درگیر کند و خودش هدایت و نظارت نماید و در این‌ مسیر حمایت دستگاه های اجرای بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه وزارت کشور در تمام حوزه های عمرانی خوزستان و توسعه شهر اهواز تمام قد پای کار ایستاده است، گفت: رفاقت، صمیمیت، همدلی و همگرایی با حضور پررنگ جوانان مانند خونی تازه در شهر جریان پیدا میکند.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه  بسیاری از مسائل با حضور جوانان قابل حل است، افزود: مجموعه وزارت کشور در تمامی حوزه‌های عمرانی استان، خود را دخیل می‌داند و من نیز خودم را عضو چهاردهم شورای شهر اهواز می‌دانم.

معاون امور عمرانی وزیر کشور در پایان عنوان کرد: سیاست‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف، انضباط مالی، برون‌ سپاری درآمدهای شهرداری، کاهش هزینه‌های جاری شهرداری، استفاده بهینه از اراضی شهرداری، استفاده از ابزارهای قانونی شورا و شهرداری برای وصول مطالبات از دستگاه‌های مختلف، بحث فرهنگ‌سازی، توزیع عادلانه خدمات شهری، حضور پررنگ سرمایه‌گذاران، استفاده از نوآوری و‌ خلاقیت در خدمات شهری، مدیریت جمع‌آوری زباله به روش‌های نوین، ارتقاء ایمنی شهر مخصوصا در شرایط فعلی، توسعه فضای سبز، فرهنگی و ورزشی، تدوین طرح جامع مبلمان شهری، بحث سند توسعه فرهنگی شهر، آموزش شهروندی، تقویت احساس تعلق و بالا بردن سرمایه اجتماعی برخی از انتظارات ما از شهردار جدید اهواز است.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز