خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان:

اقداماتی مانند ساخت سیل بند، مسئولیت همه دستگاه هاست/ تخلیه آب باقیمانده زمین های کشاورزی دشت آزادگان و هویزه در اسرع وقت

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۵۳۲

استاندار خوزستان گفت: اگر در دوره بحران سیل دنبال این بودیم که تقسیم وظایف را براساس چهارچوب ها و روال ها داشته باشیم خسارت های بسیار ناگواری متحمل می شدیم و برخی از شهرها زیر آب میرفت و اینکه مسئولان کشور از مدیریت بحران رضایت داشتند به دلیل کار جهادی همه در کنار هم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، نشست قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده روز دوشنبه 3 تیرماه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز، استاندار خوزستان و اعضای این قرارگاه در محل استانداری برگزار شد.

غلامرضا شریعتی در این نشست با تقدیر از حضور و پیگیری های نماینده ولی فقیه در استان در خصوص وضعیت سیل زدگان و عملیات بازسازی مناطق سیل زده، گفت: در مدت اخیر نماینده محترم ولی فقیه در استان با بازدیدهای میدانی، دیدار و گفتگو با مردم و ارائه توصیه های موثر و هماهنگی های لازم همواره به ما کمک داشته اند که از این بابت از ایشان صمیمانه سپاسگذاری میکنم.

استاندار خوزستان در ادامه در خصوص موضوع تعیین متولی سیل بندها، بیان کرد: اقدامات اینچنینی مانند ساخت سیل بندها مربوط به همه ما است و مسئولیت همه ما محسوب میشود و این ما مسئولان هستیم که وظیفه کاهش و پیشگیری از بروز مشکلات مردم را داریم.

شریعتی افزود: اگر در دوره بحران سیل دنبال این بودیم که تقسیم وظایف را بر اساس چهارچوب ها و روال ها داشته باشیم خسارت های بسیار ناگواری متحمل می شدیم و برخی از شهرها زیر آب میرفت و اینکه مسئولان کشور از مدیریت بحران رضایت داشتند به دلیل کار جهادی همه در کنار هم بود.

رئیس قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده خوزستان تصریح کرد: قرار شده دو سری اعتبار 1500 میلیارد تومانی برای بهبود زیرساخت ها از سوی دولت در نظر گرفته شود که امیدواریم این طرح تصویب شود اما از آن جایی که آمادگی برای یک ترسالی احتمالی دوباره بسیار حائز اهمیت است در صورت عدم تصویب این اعتبارات هم باید اعتبارات استانی را در این راستا هزینه کنیم تا زیرساخت ها تقویت شود حتی اگر لازم باشد پیشرفت برخی از پروژه های عمرانی برای مدتی متوقف شود.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: ساخت سیل بندها در دشت آزادگان رو به اتمام است، اما اهواز در بخش بامدژ، شعیبیه شوشتر و شوش در معرض آسیب هستند و ساخت سیل بندها بایست با سرعت در این مناطق انجام شود.

وی گفت: با توجه به شرایط مناطق سیل زده و خطر شیوع برخی بیماری ها لازم است آهک پاشی حتما در دستور کار فرمانداران باشد.

شریعتی یادآور شد: به مردم دشت آزادگان و هویزه قول داده بودیم تا 31 خرداد آب به طور کامل از زمین های کشاورزی تخلیه شود که 8 هزار هکتار از 40 هزار هکتار زمین های کشاورزی همچنان باقی مانده است و باید به سرعت این زمین ها نیز آماده شوند تا به تعهدی که به مردم دادیم عمل کرده باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز