خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

ادامه‌ی سریال اخراج کارگران در پتروشیمی بندر امام/ اینبار اخراج ۳۱ داربست بند خوارزمی/ضعف شورای اشتغال شهرستان در صیانت از حقوق کارگران

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۳۷۳

تعدادی از کارگران داربست بند پتروشیمی خوارزمی در پتروشیمی بندر امام، از اخراج خود از ابتدای ماه جاری خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، پس از اخراج حدود ۵۰ کارگر شرکت مهندسی موجان در پتروشیمی بندر امام از ابتدای سال جاری، اینبار ۳۱ کارگر داربست بند شرکت سنگین کاران اراک، پیمانکار پتروشیمی خوارزمی که خدمات فنی به پتروشیمی بندر امام و شرکت‌های زیرمجموعه‌ی آن ارائه می‌دهد، اخراج شدند.

یک منبع کارگری ایلنا در این خصوص گفت: در شرح کار جدید پیمانکار که توسط کارفرما تهیه گردیده، عدم تمدید قرارداد ۳۱ کارگر داربست بند در حالی گنجانده شده که نه از حجم کار کاسته گردیده و نه توجیه فنی و اقتصادی دارد.

این کارگران که همگی حدود دو سال سابقه‌ی کار در این شرکت را دارند و اکثرا از اهالی شهرک طالقانی شهرستان ماهشهر هستند، روزهاست که در گرمای طاقت‌فرسای جنوب، به امید بازگشت به کار در مقابل پتروشیمی بندر امام دست به تجمع می‌زنند، ولی هنوز هیچ مرجعی رسماً مسئولیت اخراج آنان را بر عهده نگرفته است.

علیرغم مصوبه کمیسیون کارگری فرمانداری شهرستان ماهشهر مبنی بر ممنوعیت اخراج دسته‌جمعی کارگران، متأسفانه این سریال کماکان ادامه دارد.

گلمرادی نماینده منطقه در مجلس شورای اسلامی، بارها فرماندار شهرستان ماهشهر و مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را مسئول حفظ امنیت شغلی کارگران اعلام نموده است.

بیرانوند فرماندار شهرستان ماهشهر در آخرین مصاحبه با ایلنا، توپ را به زمین سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی انداخت و از آنان خواست تا مشکلات کارگری را به جامعه نکشانند.

شهیدی نیا، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و همچنین اداره کل این منطقه، اختیار هرگونه برخورد حاکمیتی را به واسطه برخورداری منطقه از قانون کار مناطق آزاد و ویژه، از خود سلب کرده و نهایتاً برخی مشکلات را با کدخدا منشی پیگیری می‌کنند.

درویشی، دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان، چندی پیش در گفتگو با ایلنا، خواهان ورود استاندار خوزستان به مسئله اخراج کارگران در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی شده بود و اعتقاد داشت که شورای اشتغال شهرستان توان یا تمایلی به برخورد جدی با این مقوله‌ی خانمان‌سوز را ندارد، درخواستی که تا کنون توسط استاندار خوزستان بدون پاسخ مانده است.

حالا کارگران مانده‌اند در مقابل هجوم ویرانگر تورم و تجمع‌های تکراری، زیر آفتابی که بی‌رحمانه می‌سوزاند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز