خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت برنامه‎ریزی میراث فرهنگی خوزستان مطرح کرد:

تصویب اعطای 85 میلیارد تومان تسهیلات به بخش‎های گردشگری و صنایع دستی خوزستان

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۸۳۵

سرپرست معاونت برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: با پیگیری‎های صورت‎گرفته، اعطای 85 میلیارد تومان تسهیلات به حوزه‎های گردشگری و صنایع دستی استان به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، پیمان نبهانی امروز سه‎شنبه هفتم خردادماه در ابتدا با بیان این‎که خوزستان رنگین‎کمان اقوام و بهشت گردشگران است، اظهار کرد: این استان، برف و دریا، آب و آفتاب، کوه و دشت، جنگل و جلگه و مجموع همه جاذبه‎هایی که استان‎های دیگر بصورت تک جاذبه دارند را یکجا دارا است و این ظرفیت‎ها، سرمایه‎گذاری در این حوزه را جذاب وطرح‎ها را از لحاظ اقتصادی توجیه می‎کند.

وی تصویب بسته‎های حمایتی توسط کارگزاران دولتی و پیگیری در راستای به بار نشستن اثر این حمایت‎ها توسط بالاترین مقام اجرایی استان را بهترین دلیل بر تلاش دولت برای رونق گردشگری در این استان عنوان کرد و گفت: سرانه ایجاد اشتغال پایین، عدم نیاز به دانش وارداتی، وسعت اشتغال در این حوزه و تنوع کاری از جمله مزایایی است که در این صنعت وجود دارد.

سرپرست معاونت برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تصریح کرد: هر چند اقدامات زیادی به منظور ترغیب سرمایه‎گذاران به تزریق نقدینگی و فعالیت در گردشگری صورت گرفته است، ولی بدون شک اعطای تسهیلات کم‎بهره و یا حمایت‎شده از سوی دولت یکی از مهمترین مشوق‎های دولت محسوب خواهد شد.

وی ادامه داد: در این راستا، پیگیری‎های صورت‎گرفته منجر به تصویب 85 میلیارد تومان شده که از این مقدار 56 میلیارد تومان در قالب یارانه تسهیلات طرح‎های گردشگری و 29 میلیارد تومان نیز در قالب یارانه تسهیلات صنایع دستی با محوریت ایجاد اشتغال است.

نبهانی خاطرنشان کرد: بر همین اساس، اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، اقدام به فراخوان از کلیه سرمایه‎گذاران راغب به دریافت تسهیلات گردشگری حمایت‎شده کرده است و درحال حاضر تقاضاهائی با تسهیلات درخواستی حدود 500 میلیون تومان را در دست بررسی دارد؛ ضمن این‎که صنعتگران رشته‎های مختلف صنایع دستی را نیز فراخوانده‎ایم تا با تکمیل مدارک خود به بانک عامل معرفی شوند.

سرپرست معاونت برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از کاهش زمان فرآینده صدور موافقت‎های اصولی از سوی معاونت سرمایه‎گذاری میراث فرهنگی استان خبر داد و افزود: از مالک بناهایی که دارای ارزش معماری و تاریخی هستند و راغب هستند تا در حوزه گردشگری فعالیت کنند نیز می‎خواهیم تا با طی فرآیند تغییر کاربری بناهای خود به گردشگری، از بسته‎های حمایتی دولت بهره‎مند شوند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با تلاش‎هایی که در سطوح مختلف مدیریتی استان و کشور در راستای بهبود شاخص‎های اجتماعی و اقتصادی خوزستان صورت خواهد گرفت، شاهد تحولی در حوزه اشتغال و رفع محرومیت‎ها باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز