خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی دادگستری خوزستان:

خوزستان به ۵ هزار داور حقوقی نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۳۳۷

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی داگستری خوزستان گفت: استان خوزستان باتوجه به جمعیتی که دارد و حجم پرونده های ورودی به دستگاه قضایی، نیازمند ۵ هزار داور است اما برای تربیت این داوران نیاز به مراحل مختلف و گزینش های دقیق است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی در جلسه توجیهی پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون داوری استان، ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) و بیان فضائل آن حضرت، اظهار داشت: این استان از اساتید باتجربه و مبرز و حقوقدانان باتجربه ای برخوردار است و به همان نسبت نیز پرونده های مهمی در محاکم قضایی جریان دارد.

وی با بیان تشریح روند مراحل مختلف جذب داوران حقوقی در استان، گفت: بعد از برگزاری کارگاه های آموزشی و آزمون اختبار برای پذیرفته شدگان در این مرحله، صلاحیت پذیرفته شدگان نهایی مورد بررسی قرار میگرد و در نهایت پذیرفته شدگان با دریافت کد پنج رقمی به دادگاه های حقوقی معرفی می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین امانت بهبهانی بیان کرد: همانطور که قاضی باید مسلط بر امور باشد و قضاوت مستدلی داشته باشد، بنابراین در تربیت داوران حقوقی نیز نیاز به طی مراحل مختلفی است که باید رعای شود.

وی گفت: هدف قوه قضائییه از تشکیل کانون داوری، کاهش ورودی پرونده های قضایی به دادگستری ها، حل و فصل آسان تر پرونده ها و دسترسی آسان مردم به دادرسی اختصاصی و قاضی تحکیم است که این سیاست از سال 1394 در معاونت پپیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اجرایی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین امانت بهبهانی افزود: همچنین پنج صنف مهم استان از قبیل اتحادیه املاک، اتومبیل، کالای خانه، بالابر و امور پیمانکاران تحت تعالیم معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قرار گرفته و جلسات مختلفی در زمینه آموزش استفاده از نهاد داوری برای این صنوف برگزار کرده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی داگستری خوزستان ادامه داد: سال گذشته و با همکاری شورای داوری استان با ثبت نام 700 نفر از متقاضیان، دوره سه روزه ای با تدریس اساتید برجسته کشوری برگزار شد و فراگیران، آموزش های لازم را فراگرفتند و در تاریخ 24 اسفند سال 97 آزمون این دوره با هماهنگی دانشگاه شهید چمران و با حضور 590 نفر از کارآموزان، برگزار شد که نفرات حائز رتبه های برتر در این جلسه حضور دارند.

حجت الاسلام والمسلمین امانت بهبهانی اظهار داشت: کانون داوران استان مرکب از 10 عضو تشکیل شده است و در همین راستا نیز اتاق فکری تشکیل می شود تا به اجرای بهتر برنامه های کانون داوری استان کمک کند.

وی با بیان ای که ظرفیت پذیرش داروان در این دوره نامحدود است، اظهار امیدواری کرد که پذیرفته شدگان مرحله اول این دوره با حضور مستمر در کارگاه های آموزشی، بتوانند در مرحله اختبار نیز موفق شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز