خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی:

آینده سیاست، امنیت و اقتصاد ایران در خوزستان رقم می‌خورد/ این استان هیچگاه بحرانی برای کشور نبوده/ در تاریخ معاصر حتی یک وجب از خاک خوزستان جدا نشده است

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۸۱۰

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، گفت: برای آینده بهتر کشور، نیازمند این هستیم به نقاط استراتژیکی مثل خوزستان توجه ویژه تری کنیم، اما اکنون می‌بینیم که این نگاه ویژه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، همایون یوسفی شامگاه پنجشنبه ۲۹ فروردین ماه در جلسه ستاد بحران که با حضور رئیس قوه قضاییه در اهواز برگزار شد، خطاب به سید ابراهیم رئیسی، گفت: از آنجا که شما یکی از کارگزاران اصلی نظام هستید می خواهم چند کلامی غیر از مبحث سیل را خدمتتان عرض کنم.

وی افزود: خوزستان شامل اقوام مختلفی است که همیشه در کمال برادری، صلح و آرامش در کنار هم زندگی کرده اند.

یوسفی با اشاره به اینکه خوزستان هیچگاه منشاء بحران برای کشور نبوده است، تصریح کرد: تا کنون حتی یک وجب از خاک خوزستان کم نشده و در تاریخ معاصر نیز دین خود را به کشور ادا کرده است و مصداق آن دارا بودن آمار بیشترین شهید مدافع حرم در کشور است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان این نکته که خوزستان برابر با همه ایران است، خاطرنشان کرد: باید در خصوص مشکلات استان خوزستان نگاه ویژه تری داشته باشیم؛ چرا که آینده سیاست، امنیت و اقتصاد ایران در خوزستان رقم می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه باید برای آینده ایران از ظرفیت های خوزستان بهتر استفاده کنیم، بیان کرد: می‌توان برای کاهش در تنش های منطقه از ظرفیت های خوزستان استفاده کرد.

 یوسفی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ معاصر هر زمانی قدرت های استعماری می خواستند در مقیاس محلی و منطقه ای برای ایران مشکل ایجاد کنند از ناحیه خوزستان وارد شدند، مانند حمله صدام به ایران.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: خوزستان نه تنها برای مردم این استان بلکه برای کل کشور موضوعی راهبردی است و باید با نگاه ویژه تری دیده شود.

وی ادامه داد: ارتباط استراتژیک ایران و عراق در آینده کشور مهم به نظر می رسد و جغرافیای خوزستان مهمترین عامل در شکل بخشیدن به روابط پایدار بین دو کشور است.

 یوسفی در پایان تاکید کرد: اکنون نگاه به خوزستان در سطح کشور دلسوزانه است، اما راهبردی نیست. بنابراین برای آینده بهتر کشور، نیازمند این هستیم به نقاط استراتژیکی مثل خوزستان توجه ویژه تری کنیم، اما اکنون می‌بینیم که این نگاه ویژه وجود ندارد.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز