خبرگزاری کار ایران

رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان خواستار شد:

تشکیل کمیته حقیقت یاب در وقوع سیلاب خوزستان/ دادستان به‌عنوان مدعی العموم ورود کند

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۶۶۹

رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان گفت: باید کمیته حقیقت یاب جهت بررسی نقش سوءمدیریت استاندار در وقوع سیلاب خوزستان تشکیل شود. از رئیس قوه قضاییه هم تقاضا داریم دستور دهند دادستان بعنوان مدعی العموم به این حادثه ورود کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مسعود اسدی در جلسه مشترک مسئولین تشکل های کشاورزی استان با رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی، اظهار داشت: کشاورزان سیل زده خوزستان از هستی ساقط شده اند، درخواست ما این است خسارت کشاورزان بصورت تک تک دقیقا مشخص و به شکل سندی مکتوب و در ذمه دولت به آنها داده شود تا مورد فراموشی قرار نگیرد.

وی گفت: اسنادی وجود دارد که نشان می دهد پس از سیلاب های بهمن ماه سال گذشته، سازمان آب و برق استان در مکاتبات مختلف با استانداری، خطر بروز سیل در حوزه کرخه و دز را یادآوری کرده است، ولی به آن توجهی نشده که این یک سوء مدیریت آشکار از سوی استاندار است. البته در صورت صحت باز هم معاونت مطالعات پایه سازمان آب و برق بدلیل زیر بار دخالت های غیر فنی و بیرون سازمانی رفتن، مقصر است. اسنادی در این خصوص وجود دارد که نشان می دهد شخص استاندار در این خصوص دخالت داشته و جلوی رهاسازی کنترل شده  آب در اسفندماه را گرفته و همچنین کلیپ هایی از وی در میان مردم منتشر شده که تحت فشار روانی سیل زدگان اقرار می کند که سازمان آب و برق می خواست خروجی آب را بیشتر کند من نگذاشتم که همین دخالت ها منجر به سیل فروردین شد.

اسدی افزود: البته استاندار نیت انسان دوستانه و خیر داشته است، ولی کاهش شدید خروجی آب در دز و کارون به زیر ۱۰۰۰ متر و عدم افزایش خروجی سد کرخه تا سقف ۱۵۰۰ متر باعث خروج ۳۳۰۰ متری در دز و۲۴۰۰ متری در کرخه و فاجعه سیل فروردین شد.

تشکیل کمیته حقیقت یاب در وقوع سیلاب خوزستان/ دادستان به‌عنوان مدعی العموم ورود کند

وی با تاکید بر بررسی علل و عوامل اصلی سیلاب خوزستان گفت: در این خصوص باید کمیته حقیقت یاب جهت بررسی نقش سوءمدیریت استاندار در وقوع سیلاب خوزستان تشکیل شود. از آیت الله رییسی رییس قوه قضاییه هم تقاضا داریم دستور دهند دادستان بعنوان مدعی العموم ورود کند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان بیان کرد: سیل خوزستان با سیل گلستان و کرمانشاه و لرستان قابل مقایسه نیست، چون در سیل خوزستان با وجود سدهای متعدد قطعا سوءمدیریت وجود داشته است.

اسدی تصریح کرد: از رئیس کمیسیون کشاورزی درخواست داریم در راستای دفاع از منافع ملی، با تشکیل کمیته حقیقت یاب، عوامل انسانی مقصر در سیلاب خوزستان را معرفی کنند. خانه کشاورز هم در این خصوص پیگیری قضایی خواهد کرد، چون اطمینان داریم در رهاسازی آب سوء مدیریت وجود داشته است.

قبل از سخنان اسدی، مسئولین تشکل های کشاورزی شهرهای سیل زده به بیان مشکلات و رنج های کشاورزان و درخواست های خود پراختند.

همچنین راضی نوری نماینده شوش و جواد کاظم نسب الباجی نماینده اهواز، باوی، کارون و حمیدیه از اعضای کمیسیون کشاورزی با اشاره به خسارات سنگین سیل به بخش کشاورزی خوزستان خواستار پرداخت سریع خسارت سیل به کشاورزان شدند.

در پایان نیز کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس هم با اشاره به پیگیری های این کمیسیون برای پرداخت خسارت کشاورزان سیل زده، گفت: از حق و حقوق کشاورزان نمی گذریم و نمی توانیم که بگذریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز