خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان:

بسیج اقشار مختلف مردم و سازمانها در مدیریت سیل و کمک به سیل زدگان نقطه قوت این بحران است

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۴۳۹

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: اقشار مختلف مردم و همچنین سازمان، ارگان و ادارات دولتی به هر شکلی اعم از کمک های مادی، نیروهای امدادی و خدمات رسانی و حتی تهیه اقلام مورد نیاز در حمایت و کمک به مردم خوزستان بسیج شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، امروز چهارشنبه 28 فروردین ماه سیده فرانک موسوی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران سازمان های مردم نهاد که با حضور مشاور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: تعامل بسیار خوب و مأموریت های تنگاتنگ امور بانوان استانداری با مجموعه امور اجتماعی استان سبب انجام فعالیت ها و ارائه خدمات و کمک های بسیاری به مناطق سیل زده شده است.

وی با بیان اینکه بحران سیل در خوزستان با سایر استان های درگیر این بلای طبیعی متفاوت بوده است، افزود: در شهر پلدختر سیل در یک روز و به صورت موقت اتفاق افتاد و منازل را تخریب کرد، در صورتی که سیل خوزستان به تدریج و منطقه به منطقه گریبان استان را گرفته است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: از ساعات اولیه وقوع سیل و ورود سیلاب ها به خوزستان، امور اجتماعی استان به سرعت سازمان های مردم نهاد فرا خواند و در خانه سمن ها با تشکیل تیم های مختلف در رابطه با رفع مشکلات سیل زدگان فعالیت خود را آغاز کرد.

وی شرایط وقوع سیل و همکاری مردم را به شرایط بوجود آمده در اوایل دوران دفاع مقدس تشبیه و بیان کرد: تلاش و کمک مردم منطقه در جلوگیری از ورود آب به منازل مسکونی و روستاها حاصل همدلی همراه با اعتقادات و باورهای مقدس ما است.

موسوی همچنین عنوان کرد: اقشار مختلف مردم و همچنین سازمان، ارگان و ادارات دولتی به هر شکلی اعم از کمک های مادی، نیروهای امدادی و خدمات رسانی و حتی تهیه اقلام مورد نیاز در حمایت و کمک به مردم خوزستان بسیج شدند.

وی با اشاره به کمک های بسیار خوب پنج استان معین به خوزستان، تشریح کرد: این استان ها با کلیه ابزار و ماشین آلات و همچنین نیروهای انسانی به خوزستان آمده و با تمام توان در کنار مردم سیل زده بوده اند.

وی با تقدیر از تلاش های بی وقفه مجموعه هلال احمر، گفت: علاوه بر هلال احمر، مجموعه های علوم پزشکی و بهزیستی و همچنین سازمان های مردم نهاد به شکل ویژه از هیچ تلاشی فروگذار نبودند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان تأکید کرد: همدلی و همکاری دولت و مردم در این شرایط مثال زدنی و بی سابقه بوده و باید آن را نقطه قوت این بحران دانست. گنجینه ای از بانک اطلاعات نهادهای مردمی که در حوزه خانواده فعالیت کردند در اختیار داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز