خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان:

کمک های ارسالی به سیل زدگان بیش از نیاز خوزستان است/ لزوم اهتمام در تعیین و پرداخت خسارت به کشاورزان

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۴۲۷

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان گفت: کمک های ارسالی به خوزستان بیش از نیاز استان است که باید مدیریت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، سید علی بحرینی مقدم  در جلسه عصر امروز چهارشنبه ۲۸ فروردین ماه که با حضور مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده و جمعی از مسئولین استانی در سالن جلسات اداره کل بحران خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: تلاش مجدانه دستگاه های متنوع خدمت رسان در بخش های مختلف در استان خوزستان موجب ارائه آمار و ارقام متفاوتی میشود که جمع بندی کار را سخت می کند.

وی افزود: وجود یک مدیریت جامع بحران با یک تقسیم بندی وظایف و یک فرماندهی، بسیار ضروری است.

بحرینی مقدم خاطرنشان کرد: حجم کمک ها و تجهیزات و امکانات ورودی به خوزستان در اسکان و حمایت از سیل زدگان بیش از ظرفیت مورد نیاز است.

وی ادامه داد: در برخی اردوگاهها با جمعیت ۲۰ هزار نفر تا ۱۸۰ هزار پرس غذای گرم توزیع می شود که نشان دهنده عدم مدیریت صحیح در این زمینه است بارها تاکید کردیم مواکب غذا توزیع نکنند.

رئیس ستاد پشتیبانی، امداد رسانی و اسکان مناطق سیل زده خوزستان، خاطرنشان کرد: این استان طی سیلاب اخیر با تنوع خدمات چشمگیری مواجه بوده است در شمال استان مشغول بازگرداندن اهالی روستاهای تخلیه شده و در جنوب در حال پیشگیری و جلوگیری از نفوذ آب به بخش های دیگر هستیم که نیازمند یک مدیریت جامع است.

وی تاکید کرد: باید در مواجهه با بحران، حوادث و مدیریت آنها تجدید نظر کنیم.

بحرینی مقدم با تاکید بر این نکته که خواهش می کنم در خصوص آسیب های اجتماعی پسا سیل و بحران های ناشی از آن این از هم گسیختگی وجود نداشته باشد، بیان کرد: لازم است در مدیریت پس از بحران هر دستگاهی به طور جداگانه برای خود شرح وظایف تعریف نکند و همه در چهارچوبی منسجم و تحت فرماندهی یک مدیریت جامع بحران تقسیم وظایف شوند تا شاهد کمترین آسیب های اجتماعی پس از سیل باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه کنیم از آنجا که خوزستان بزرگترین تولید کننده گندم در کشور است و ما امسال برای خریداری ۲ میلیون تن گندم مازاد هدف گذاری کرده بودیم و بروز سیل در مزارع گندم آماده درو موجب خسارت به روستاییان شد، در پرداخت خسارت به کشاورزان بسیار دقت شود و ارزیابی و تعیین خسارت به درستی انجام شود که توجه به همین نکته پرداخت خسارت در جلوگیری از آسیب های اجتماعی به این قشر مؤثر خواهد بود.

بحرینی مقدم در پایان بیان کرد: باید توجه داشت که کار ما در پیشگیری از آسیب های اجتماعی پس از بحران سیل بسیار سخت خواهد بود باید تلاش کرد در مراحل بازگرداندن مردم خسارت دیده به شرایط عادی با کمترین آسیب مواجه باشیم.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز