خبرگزاری کار ایران

نماینده خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز:

اصرار معاونان رییس جمهور و استاندار خوزستان در پرداخت خسارت سیل 95 استان، کذب محض است

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۵۹۳

نماینده خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز گفت: اصرار معاونان رییس جمهور و استاندار خوزستان در خصوص پرداخت خسارت های سیل 95 خوزستان کذب است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سید فاضل شرفی اظهار کرد: از ابتدای بروز سیل در استان ابتدا معاون اول رییس جمهور و سپس استاندار خوزستان با ابراز تاسف از پرداخت نشدن سیل 95، با آب و تاب فراوان خبر از پرداخت این خسارات را ظرف یک هفته دادند. در همین خصوص چند روز پیش استاندار از ابلاغ پرداخت خسارات سیل 95 به سازمان جهاد کشاورزی خبر داد. اخیرا نیز معاون پارلمانی رییس جمهوری در بیاناتی فرموده بودند که رییس جمهور از پرداخت نشدن خسارت سیل 95 خوزستان بی خبر بوده و در جلسات اخیر هیات دولت از این موضوع مطلع و فورا دستور پرداخت را صادر نمودند.

وی افزود: واقعا غیرقابل قبول است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مدیران ارشد دولتی اینگونه ادعاهای کذب، غیرواقعی و حتی فریبکارانه ای را بیان می کنند.

نماینده خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز ادامه داد: کل خسارات وعده داده شده به میزان 3 میلیارد و 200 میلیون تومان مابه التفاوتِ گندمِ خریداری شده از تعداد معدودی از کشاورزان در یکی از شهرستان های سیل زده سال 95 بوده که بعلت کوتاهی و عدم پیگیری مسئولین خصوصا قصور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تاکنون به آنها پرداخت نشده بود. در حالی که خسارات سال 95 بنابر اعلام رسمی شخص چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان 481 میلیارد تومان در بخش های مختلف زراعت، باغبانی، دامپروری، شیلات، طیور، زنبورداری و زیرساخت های بخش کشاورزی در 27 شهر خوزستان بوده است. حال اینکه 3 میلیارد تومان پول گندم چند کشاورزِ مظلومِ یکی از شهرهای سیل زده را دولت چند سال پرداخت نکند و 3 سال بعد در سیلاب ویرانگری مثل سیلاب امسال، پرداخت این مبلغ ناچیزِ 3 میلیارد تومان را به حساب پرداخت خسارات سیل سال 95 بگذارد، این یک فریب و دروغ بزرگ می باشد.

شرفی تصریح کرد: سوال اینجاست این دولت چگونه انتظار دارد وقتی اینگونه به صراحت و در روز روشن چنین ادعاهای عاری از حقیقت را بیان می کند چگونه کشاورزان می توانند به وعده های دولت برای پرداخت خسارت های سیل کنونی اعتماد کنند. از آن تاسف بارتر بی اطلاعی و بی توجهی نمایندگان شهرهای سیل زده در سال 95 است که در کنار این مسئولین می ایستند و بدون اینکه کشاورزانِ سیل زده شان در سال 95 یک ریال خسارت دریافت کرده باشند در مقابل ادعای پرداخت خسارت از سوی دولت سکوت می نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز