خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان خبر داد:

آماده سازی و تقویت کانال سیلاب بر «بحره» در پایین دست اهواز/ فروکش کردن دبی سیلاب در اهواز تا ۳ روز آینده

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۹۸۵

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: در پایین دست اهواز کانال سیلاب بر «بحره» به منظور انتقال بخشی از سیلاب این شهر به هور شادگان در حال آماده سازی و تقویت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، فرهاد ایزدجود اظهار کرد: دبی سیلاب در مقطع اهواز، از سه روز آینده شروع به فروکش کردن خواهد کرد و مقادیر دبی سیلاب در سدها نیز  به مرور کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: پیش بینی ها حاکی از این است که میزان دبی رودخانه در مقطع اهواز به حدود ۲۴۰۰ متر مکعب بر ثانیه برسد و بخش هایی از بلوار و پارک ساحلی این شهر را آب فرا گیرد.

ایزدجو با بیان اینکه برای مهار سیلاب، فعالیت‌های خوبی توسط دستگاه‌های اجرایی استان در حال انجام است، افزود: تقویت دایک روستاهای بالادست و پایین‌دست شهر اهواز در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اینکه در چند روز گذشته شرایط سیلابی خاصی را در حوضه‌های آبریز خوزستان پشت سر گذاشتیم، گفت: با مدیریت خوب، پیش بینی ها و رصدهایی که به صورت سه شیفت و شبانه روزی در مرکز کنترل دیسپاچینگ سازمان آب و برق خوزستان انجام شد و برنامه ریزی هایی که با توجه به تنگناهای مختلف رودخانه ها روی خروجی ها صورت گرفت، توانستیم سیلاب ها را تا حد بسیار خوبی در مخازن سدها مهار و شرایط خوبی در پایین دست ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز