خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد:

لزوم توجه به ورودی و خروجی سدها جهت مقابله با مشکلات احتمالی در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۹۶۷

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تهدیداتی که هنگام وقوع سیلاب متوجه استان خوزستان است گفت: ورودی و خروجی سدها موضوع بسیار مهمی است که نباید نسبت به آن بی تفاوت بود یا دست روی دست گذاشت، چرا که می تواند فاجعه ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، دریابان علی شمخانی بامداد چهارشنبه ۷ فروردین ماه در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان در اهواز، اظهار داشت: رودخانه کارون در مقطع اهواز و مناطق پایین دست رودخانه، 2 تهدید عمده برای استان به شمار می روند که می‌تواند چالش ایجاد کند.

وی افزود: اگر دبی کارون به اندازه ای بالا بیایید که فاضلاب جاری را در شهر ببینیم و همچنین بارش های شنبه و یکشنبه هم به آن اضافه شود، از نظر روانی بسیار شکنندگی ایجاد می‌کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: با توجه به این که سامانه بارشی فعلی ضعیف شده است و سامانه بعدی از شنبه به استان می رسد، لذا از چهارشنبه تا جمعه برای ما زمان طلایی محسوب می شود تا تمهیدات لازم را بکار بگیریم.

شمخانی عامل انسانی را یکی از عوامل مهم و دخیل در اتفاقات دانست و گفت: مردم باید قبل از این که سیلاب به آنها خسارت وارد کند بیاید خودشان به سمتی بروند که آب کمترین خسارت را به آنها وارد کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به نشست ویدیو کنفرانس ریاست جمهوری با استاندار و اعضای شورای مدیریت بحران خوزستان در خصوص وضعیت سیلاب های اخیر، بیان کرد: در این نشست وضعیت استان خوزستان در مقایسه با سیلابی که آن را تهدید می کرد، بسیار نگران کننده به نظر می رسید.

وی با اشاره به مزیت های استان خوزستان نسبت به دیگر استان‌ها، توضیح داد: رودخانه‌های متعدد، کانال‌ها و نهرهای متعدد، رودخانه های متصل به دریای آزاد، تالاب هور العظیم، سد و زمین های زهکشی از جمله این مزیت ها است.

شمخانی ادامه داد: وجود این مزیت ها در خوزستان قدرت مانور مدیران استانی را در مواقع بحران به شدت بالا می برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز