خبرگزاری کار ایران

توصیه‌های مدیرعامل انجمن مدیریت بحران استان خوزستان به شهروندان

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۸۰۷

بنیان‌گذار و مدیرعامل انجمن مدیریت بحران استان خوزستان ، گفت: مهم‌ترین بحث آمادگی، آمادگی شهروندی است که در کاهش خسارات ناشی از حوادث تأثیر بسیار زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، اصغر لیموچی دراین‌باره اظهار کرد: بحث آمادگی شهری به دو طریق است، یکی آمادگی شهروندی و دیگری آمادگی دستگاه‌های عملیاتی. تجربه به ما ثابت کرده است که مهم‌ترین بحث آمادگی در مقابل حوادث، آمادگی شهروندی است که این آمادگی در کاهش خسارات ناشی از حوادث تأثیر بسیار زیادی دارد.

وی ادامه داد: در تمامی دنیا نیز بین ٨٠ تا ٩٠ درصد کاهش خسارات ناشی از حوادث، وابسته به آمادگی شهروندان در مقابله با بحران است. به این جهت که با آمادگی شهروندان می‌توانیم بر مدیریت بحران جامعه‌محور سرمایه‌گذاری کنیم. همچنین باید کمک کنیم که آموزش‌های مربوط به آمادگی شهروندان در سطح جامعه ارائه شود تا منجر گردد که شهروندان مخاطره و نحوه مقابله با مخاطره را بشناسند و بتوانند خود امدادی داشته باشند و به اطرافیان خود نیز امدادرسانی کنند.

لیموچی تأکید کرد: در این شرایط حساس که کشور دچار ترسالی شدید شده و باعث وقوع سیل در برخی نقاط و استان‌های کشور گردیده و خساراتی وارد کرده، شدیداً به شهروندان عزیز تأکید می‌کنم به اطلاعیه‌ها و هشدارهای نهادهای عملیاتی همچون سازمان مدیریت بحران، هواشناسی، جمعیت هلال‌احمر، آتش‌نشانی و نیروی انتظامی توجه ویژه داشته باشند و اگر شهروندان عزیز در سفر به سر می‌برند از رفت آمد و اسکان در کنار رودخانه‌ها یا قرار گرفتن در مسیرهای خطرناک خودداری نمایند و دیگران را به حفظ خونسردی و رعایت ایمنی دعوت کنیم که انشاالله به‌سلامتی از شرایط کنونی عبور نمائیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز