خبرگزاری کار ایران

بدست تلاشگران متخصص نیروگاه رامین اهواز صورت گرفت؛

اتصال مجدد واحد شماره یک نیروگاه رامین به شبکه سراسری برق کشور

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۴۲۴

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: با بازسازی کلید خانه واحد یک نیروگاه رامین که پس از حادثه آتش سوزی در این کلید خانه صورت پذیرفت این واحد ۳۰۵ مگاواتی در سریعترین زمان ممکن و با موفقیت مجددا به شبکه سراسری کشور متصل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، ناصر محمدی ضمن تبریک سال نو اظهار داشت: کلیدخانه واحد یک این نیروگاه در اوایل اسفند ماه سال سال ۹۷ بدلیل مشکلات فنی دچار آتش سوزی شده بود و منجر خروج این واحد ۳۰۵ مگاواتی از چرخه تولید انرژی برق در نیروگاه رامین شد.

وی افزود: تجهیزات نیروگاه رامین به دلیل ساختار فنی و طرح اولیه از پیچیدگی و حساسیت بالایی برخوردار می باشد که ما در نیروگاه رامین به لطف دانش و تجارب ارزشمند کارکنان خود و با حفظ روحیه جهادی توانستیم اقدام به بازسازی این کلید خانه و راه اندازی مجدد و موفقیت‌ آمیز این واحد نیروگاهی نمائیم.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز ضمن تقدیر و تشکر از همه کارکنان تلاشگر و بسیجی نیروگاه رامین در بازسازی بموقع این کلید خانه که دچار آسیب جدی نیز شده بود، گفت: حوادث صنعتی بخشی از رویدادهای اجتناب ناپذیر  و در عین حال قابل پیشگیری است که باید با آسیب‌شناسی دقیق فنی و تحقیقات تخصصی سعی کنیم از بروز چنین حوادثی جلوگیری کنیم تا شاهد کمترین آسیب در نیروگاه باشیم.

محمدی تکیه بر دانش و تجربه کارکنان متعهد را بزرگترین سرمایه این نیروگاه دانست و عدم خرید تجهیزات تجهیزات خارجی و استفاده از تجهیزات مستعمل و بازسازی شده این کلید خانه در سریعترین زمان ممکن را یکی از دستاوردهای مهم این نیروگاه در شرایط فعلی دانست.

وی راه اندازی مجدد این واحد ۳۰۵ مگاواتی در ایام نوروز را نوید بخش تداوم خدمت رسانی نیروگاه در سال جدید عنوان نمود.

محسن حافظی بیرگانی مجری پروژه کلید خانه واحد شماره یک نیروگاه رامین نیز مهم ترین اقدامات انجام شده در این عملیات را دمونتاژ کلیه تجهیزات آسیب دیده شامل کلیدهای فشار متوسط، فشار ضعیف و مدارات کنترلی آنها، سرویس و تعمیر بیش از ۱۵۰ عدد بریکر فشار (متوسط وضعیف) و سرویس و بازسازی داکت های ترانس رزرو (سرویس بیش از ۲۷۰ عدد مقره)، مونتاژ مدارات فرمان، عیب یابی و تست آنها، ترمیم و اصلاح ۱۲۰ عدد کابل های قدرت و فرمان آسیب دیده(تست و کامینشینینگ) آنها و برقدار نمودن سوییچ گیر و راه اندازی واحد طبق برنامه زمانبندی عنوان نمود.

وی کیفیت تجهیزات بازسازی شده و اجرای دقیق دستورالعمل ها و عملیات فنی بروی تجهیزات آسیب دیده را از شاخصه‌های این پروژه  توسط کارکنان نیروگاه عنوان کرد.

شایان ذکر است، نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی و با توان حداکثری ۱۸۵۰ مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور بویژه در ایام تابستان و پیک مصرف این انرژی حیاتی ایفا می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز