خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو:

موضوع تقلب در فرآورده‌های بهداشتی و زیبایی باید جدی گرفته شود

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۵۱۳

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اگر موضوع تقلب را جدی نگیریم حتما در طولانی مدت آسیب‌هایی را برای سلامت مردم در پی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آبادان، مهدی پیرصالحی در آیین افتتاح نمایشگاه ایران کازمتیکا که در سالن همایش هتل پارس کاروانسرای آبادان برگزار شد، اظهار کرد: این منطقه همیشه یادآور جانفشانی است که امروز آزادی را مرهون خون شهدا است.

وی افزود: برگزاری این نمایشگاه در منطقه آزاد اروند باید سبب آن شود که به کشورهای اطراف دسترسی داشته باشیم.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: بازار ایران حدود ۴ میلیار دلار بازار کازمتیکا هست که ۸۰۰ میلیون دلار تولیدات ما است و بیش از یک و نیم میلیارد دلار فرآورده‌های قاچاق و تقلبی در بازار است که سلامت مردم را دارد تهدید می‌کند.

پیرصالحی تصریح کرد: اگر موضوع تقلب را جدی نگیریم حتما در طولانی مدت آسیب‌هایی را برای سلامت مردم در پی خواهد شد. یکی از مسیرهایی که سازمان غذا و دارو از سال‌های قبل استفاده کرد، استفاده از بارکد رهگیری است.

وی عنوان کرد: منطقه آزاد اروند باید کمک کند بازار صادراتی ما افزایش یابد؛ این نمایشگاه باید برند ملی ما شود.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در سفر چندروز پیش ایران به عراق، اولین تفاهمنامه لغو هزینه ویزا بین دو طرف بود، توضیح داد: ما فرآورده‌های کازمتیکا را برای سلامت می‌خواهیم. همه ما باید حامی سلامت مردم باشیم.

پیرصالحی با اشاره به اینکه باید برای تولیدمان تسهیل را ایجاد کنیم، تاکید کرد: باید از واردات رسمی حمایت کنیم هر چند بر اساس سیاست‌های ما توجه به تولید است و امیدوارم این نمایشگاه آغاز یک راه باشد.

وی در پایان گفت: حدود ۳۰۰ شرکت که فعالیت می‌کنند بیش از ۵۰ هزار شغل مستقیم ایجاد کرده‌اند. این نمایشگاه را به عنوان یک برند باید معرفی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز