خبرگزاری کار ایران

با پیگیری نماینده دزفول؛

اختصاص ۶۶ دستگاه آبگرمکن خورشیدی به مناطق صعب العبور دزفول از سوی منابع طبیعی کشور

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۳۳۵

با حضور نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی و سرپرست فرمانداری این شهرستان، امروز پنجشنبه ۲۳ اسفند، ۶۶ دستگاه آبگرمکن خورشیدی به صورت رایگان از سوی اداره منابع طبیعی شهرستان دزفول به ساکنین مناطق صعب العبور و کوهستانی دره کاید و احمد فداله دزفول اهدا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از دزفول، عباس پاپی زاده اظهار داشت: بسیاری از ساکنین مناطق صعب العبور مانند روستاهای احمد فداله و دره کاید به دلیل کمبود امکانات از پوشش جنگلی و چوب درختان برای مصارف مختلف استفاده می کنند.

وی افزود: مناطق ییلاقی و کوهستانی دزفول تا شعاع ۲۵۰ کیلومتر برفگیر بوده و به دلیل اینکه صعب العبور هستند، سوخت رسانی به ساکنان این مناطق یا به سختی انجام می گیرد و یا اساسا سوختی به آنها نمی رسد و با کمبود سوخت مواجه هستند.

نماینده دزفول عنوان کرد: با توجه به اینکه این مناطق برفگیر بوده و همچنان پوشیده از برف هستند و ساکنان ناچارا از سوخت حاصل از درختان که اکثرا پوشش جنگلی بلوط است، استفاده می کنند، با پیگیری انجام شده ۶۶ دستگاه آبگرمکن خورشیدی به منظور حفظ محیط زیست و کاهش سوخت حاصل از چوب درختان از طریق منابع طبیعی کشور جهت این مناطق در نظر گرفته شده است.

پاپی زاده ادامه داد: با برنامه ریزی و مکاتبات انجام شده طی روزهای آینده تعداد دیگری آبگرمکن خورشیدی برای مناطق صعب العبور اختصاص خواهد یافت.

علیرضا فتح اللهی زاده، نیز گفت: با توجه به اینکه ساکنان مناطق کوهستانی دزفول از حمام های سنتی که سوخت آنها از چوب درختان جنگل تامین می شد به منظور کاهش مصرف قطع و سوخت منابع طبیعی بوته ها و درختان و کمک به بهداشت، آبگرمکن های خورشیدی جایگزین شده اند.

رئیس اداره منابع طبیعی دزفول، اعتبار تامین آبگرمکن های خورشیدی برای مناطق کوهستانی دزفول را بیش از ۳۰۰ میلیون تومان برشمرد و بیان کرد: ۵۵ آبگرمکن خورشیدی توسط اداره منابع طبیعی کشور و ۱۱ ابگرمکن خورشیدی توسط وزارت دفاع برای مناطق کوهستانی و روستایی صعب العبور دزفول مهیا شده که به صورت رایگان در اختیار ساکنان روستاهای احمد فداله و دره کاید قرار گرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز