خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان:

سند جامع آموزش مدیریت بحران خوزستان اجرایی شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۶۴۴

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: سند جامع آموزش مدیریت بحران استان خوزستان برای بازه زمانی پنج ساله نهایی و تصویب شد که تنها باید رونمایی شود و از خروجی های کمیته علمی، آموزشی و فنی مدیریت بحران به شمار می آید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیامرث حاجی‌زاده در سیزدهمین جلسه کمیته علمی، آموزشی و فنی مدیریت بحران استان که در محل سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران استان برگزار شد، با اشاره تجربه سه ابر بحران طی امسال اظهار کرد: ابر بحران نخست گرد و خاک است که سال‌ها با آن درگیر هستیم و کانون های آن داخل و کشورهای همسایه است.

حاجی‌زاده با اشاره به خشکسالی‌ به عنوان دیگر ابر بحران در سطح خوزستان گفت: سومین ابر بحران خوزستان سیلاب است که علاوه بر این سه مورد، در سال گذشته ۵۰ درصد آتش سوزی جنگل‌ها متعلق به استان خوزستان بوده است.

وی با اشاره به وقوع زمین لرزه های مختلف در سطح خوزستان خاطرنشان کرد: بعد از زلزله کرمانشاه در بیشتر مناطق استان به ویژه گوریه بیش از ۱۰۰ بار زمین لرزه به وقوع پیوسته است. ۶۰ درصد بحران ها مربوط به طبیعت، نامهربانی همسایگان و ۴۰ درصد نیز ناشی از سوء مدیریت ها و عدم اجرای پیوست های زیست محیطی است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به کم کاری دستگاه‌های حاکمیتی و نظارتی بر بحران استان، گفت: حضور کمیته علمی، آموزشی و فنی در استان خوزستان کار بی بدیلی به شمار می آید که به عنوان نقطه اتکا برای تصمیم‌گیری اعضای شورای مدیریت بحران است.

حاجی‌زاده با اشاره به بی بدیل بودن کمیته علمی، آموزشی و فنی بحران خوزستان در سطح کشور، عنوان کرد: خروجی این کمیته برگزاری هشت سمینار ملی و بین‌المللی در زمینه بحران های استان خوزستان با حضور اساتید برجسته کشوری و استانی است.

وی با اشاره به این‌که خوزستان پاشنه آژیر بحران‌های کشور است که عدم توجه به آن بحران ملی را به همراه خواهد داشت، اظهار کرد: تشکیل این کمیته و برگزاری این سمینارها موجب جلب نگاه های دست اندرکاران و صاحب نظران کشور به استان خوزستان می شود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره نقش کمیته علمی، آموزشی و فنی در تخصص اعتبارات به بحران‌های مختلف استان، گفت: برای لایروبی و استحکام بخشی ۶۱ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد.

حاجی‌زاده عنوان کرد: سند جامع آموزش مدیریت بحران استان خوزستان برای بازه زمانی پنج ساله نهایی و تصویب شد که تنها باید رونمایی شود و از خروجی های کمیته علمی، آموزشی و فنی مدیریت بحران به شمار می آید.

وی با اشاره به طرح جامع خطرپذیری و رونمایی آن توسط هلال احمر استان خوزستان، اظهار کرد: طرح دیگری نیز توسط مدیریت بحران خوزستان اجرا شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز