خبرگزاری کار ایران

معاون سرمایه‎گذاری مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان:

9 پروژه سرمایه‎گذاری خوزستان به بخش خصوصی واگذار می‎شوند

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۵۸۵

معاون سرمایه‎گذاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به هدف‌گذاری به‌منظور کاهش تصدی‌گری دولت در حوزه گردشگری، از واگذاری 9 پروژه سرمایه‌گذاری استان به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از خوزستان، احسان زارع‎اصل اظهار داشت: در راستای ماده 27 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور مبنی بر واگذاری پروژه‌های تملک دارایی سرمایه‎ای استانی به بخش خصوصی، کارگروه واگذاری استان با حضور اعضاء و نمایندگان دادگستری، سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی، معاونت عمرانی، اداره‎کل امور شهری و اداره‎کل امور اقتصاد و دارایی خوزستان و نیز نماینده شرکت مشاور در حوزه واگذاری پروژه‎های عمرانی در محل اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تشکیل شد.

وی با بیان این‎که در این جلسه با واگذاری 9 پروژه بخش دولتی که قابلیت انتقال به بخش خصوصی داشتند موافقت شد، افزود: این‌پروژه‎ها شامل مرمت و بازسازی خانه‎های تاریخی سوزنگر، نیل‎ساز و تیزنو دزفول، تکمیل و تجهیز مجتمع گردشگری چم‎شور لالی، تکمیل و بهره‎برداری از چشمه‎های آب‎درمانی گل‎گیر در مسجد سلیمان و گراب در بهبهان، مرمت، تجهیز و بهره‎برداری کاروان ‎سرای دهدز، تکمیل، تجهیز و بهره‎برداری مجموعه گردشگری تالاب شادگان و تجهیز و بهره‎برداری از بازارچه صنایع دستی غدیر اهواز هستند.

معاون سرمایه‎گذاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان ادامه داد: این پروژه‎ها به سایر اعضای کارگروه واگذاری پروژه‌های تملک دارایی سرمایه‎ای استانی معرفی و مصوب شد که فرآیند واگذاری آن‎ها به بخش خصوصی ذیل ماده 27 طی شود تا اوایل سال آینده با انجام مزایده به بهره‎برداران بخش خصوصی واگذار شوند.

وی در ادامه با اشاره به این‎که با تصمیم اولیه برای واگذاری این پروژه‎ها موافقت شده است، افزود: متقاضی بخش خصوصی برای همه این پروژه‎ها وجود دارد و به یاری خدا پس از تهیه اسناد مزایده توسط شرکت مشاور و تأیید آن‎ها، این پروژه‎ها در اوایل سال 98 به مزایده گذاشته خواهند شد.

زارع اصل با بیان این‎که در مجموع 37 پروژه در استان آماده واگذاری به بخش خصوصی هستند، گفت: این تعداد پروژه را به سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی خوزستان اعلام کرده‎ایم که از این تعداد در حال حاضر تصمیم به واگذاری 9 پروژه گرفته ایم؛ باوجود این، با اقداماتی که صورت خواهد گرفت، تمام این 37 پروژه در سال 98 به بخش خصوصی واگذار می‎شوند.

وی تصریح کرد: باتوجه به تفاهمنامه‎ای که هفته گذشته مابین استانداری خوزستان و بانک ملی منعقد شد، واگذاری پروژه‎ها از راه ماده 27، این قابلیت را دارا است که سرمایه‎گذاران تا 80 درصد سقف برآورد منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل مجموعه ها را به صورت کمک‎های فنی اعتباری در قالب تسهیلات کم‎بهره دریافت کنند.

معاون سرمایه‎گذاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تأکید کرد: کمک به سرمایه‌گذاران، کمک به رشد و توسعه استان است و ما نیز اولویت و تلاش‌های خود را در این زمینه قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز