خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان:

هدف ما ترویج گفتمان سازی در حوزه مسئولیت های اجتماعی است/ اینکه احساس می کنیم مسئولیت اجتماعی حالت خیریه دارد اشتباه است

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۲۱۵

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان گفت: هدف این سمینار تمرکز برنامه ها و سیاست گذاری در حوزه مسئولیت های اجتماعی صنایع است، تا شرکت ها براساس طرح های مصوب در شورای اجتماعی استان چشم اندازی در مسئولیت اجتماعی پیش رو داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، محمد صادق کریمی کیا در دومین سمینار CSR که از صبح امروز ۹ اسفند ماه در سالن اجتماعات شهرک نفت در حال برگزاری است، در تعریف جدیدی از مسئولیت اجتماعی به کار گرفته شده در خوزستان اظهار کرد: یکی از اهداف ما ترویج گفتمان سازی در حوزه مسئولیت های اجتماعی است به صورتی که CSR با روشی علمی تر، به روزتر و با ورژن های جدید تری انجام شود.

وی افزود: در حوزه مسئولیت های اجتماعی در سال ۲۰۰۷ و حوزه سیاست دچار تغییراتی  بوده ایم و اکنون می دانیم هیچ بنگاه اقتصادی و کسب و کار  نمی تواند بدون مسئولیت اجتماعی فعالیت کند.

کریمی کیا خاطرنشان کرد: هر بنگاه اقتصادی، هر شرکت صنعتی و کسب و کاری به عنوان یک بازیگر بر محیط پیرامون خود تاثیر دارد و به دنبال این هستیم این نقش چه تأثیرات اجتماعی فرهنگی اقتصادی در محیط دارد.

وی هدف کلی مسئولیت های اجتماعی را تعامل بهتر محیط پیرامون صنعت با آن صنعت دانست و گفت: استراتژی صنایع در دنیای پیشرفته ایجاد فضای لازم برای توسعه محیط پیرامون خود است، نه اینکه این امر را نوعی باج خواهی در سیاست کاری خود بدانند.

دبیر سمینار مسئولیت اجتماعی صنایع، محرومیت زدایی و توسعه منابع انسانی تصریح کرد: شرکت ها به عنوان زیربنای محیط زیست باید بدانند افکار عمومی در مورد آنها چه قضاوتی دارد مسئولیت های اجتماعی استراتژی اساسی در حوزه کسب و کار است به دلیل اینکه ما در الگوی اول سیاسی هستیم.

وی افزود: اینکه احساس می کنیم مسئولیت اجتماعی حالت خیریه دارد اشتباه است، بلکه توجه به محیط اجتماعی است، اما اینکه چقدر در وجه صنعت مهم است باید گفت که هیچ صنعتی نمی‌تواند در خلا ایجاد شود و نسبت به پیرامون خود بی تفاوت باشد.

کریمی کیا اظهار کرد: ما در این سمینار به دنبال ساختارشکنی و ایجاد تعامل بین صنایع و جامعه محلی هستیم که منجر به یک فضای برد برد شود.

دبیر سمینار مسئولیت اجتماعی صنایع، محرومیت زدایی و توسعه منابع انسانی ادامه داد: اکنون این سوال مطرح می شود که چرا خوزستان به لحاظ تولید ناخالص ملی دومین استان کشور است، اما در حوزه آسیب های اجتماعی رتبه دار است که نشان دهنده عدم توجه کافی به مسئولیت های اجتماعی است.

وی تاکید کرد: می توان هدف این سمینار را تمرکز برنامه ها و سیاست گذاری در حوزه مسئولیت های اجتماعی صنایع عنوان کرد تا شرکت ها براساس طرح های مصوب در شورای اجتماعی استان چشم اندازی در مسئولیت اجتماعی پیش رو داشته باشند.

کریمی کیا یاد آور شد: دولت و شورای اجتماعی کشور بحث مسئولیت اجتماعی را به جد دنبال می کند و همچنین بودجه ای به این منظور در سال ۹۸ اختصاص خواهد یافت اما باید یاد آور شد تامین اعتبار تنها بخشی از کل مو ضوع است و ما باید بر اساس شناخت وضع موجود پروژه های اجتماعی تعریف کنیم که خوشبختانه در سال گذشته اطلس آسیب های اجتماعی استان تدوین شده است.

 مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با اشاره به اینه کمک های پراکنده پیرامون بدون برنامه باعث تشکیل آسیب می شود، گفت: صرف اینکه کمک کنیم و برنامه کوچکی را پیش ببریم انجام مسئولیت اجتماعی نیز در بودجه دیده می‌شود و در سال ۹۸ تعمیر تامین اعتبار می‌گردد، اما مهم این است براساس شناخت وضعیت استان مسائل شناسایی، پروژه تعریف شود و پشتیبانی کند تا ۳۰ سپار صنایع با برنامه جلو رود.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز