خبرگزاری کار ایران

کنگره بین المللی جندی شاپور آغاز به کار کرد؛

پاپی‌زاده: لزوم استفاده از نمادهای دانشگاه بین المللی جندی شاپور در طراحی ساختمان مرکزی وزارت علوم

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۲۴۹

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه در ۱۷۵۰ سال قبل مردمان جندی شاپور و دزفول دست به تاسیس اولین مرکزعلمی جهان تحت عنوان جندی شاپور می زنند، نشان از درک و نبوغ بالای علمی مردم این منطقه دارد که باعث شگفتی مردمان عصر حاضر گردیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از دزفول، عباس پاپی‌زاده در کنگره بین المللی جندی شاپور که صبح در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ویژگی های مهم دانشگاه جندی شاپور آن بوده که دانشمندانی از سراسر جهان در حوزه های مختلف علمی، پزشکی، فلسفه، نجوم و ریاضیات، به دور از هرگونه تعصبات و افراط گرایی قومی و نژادی به تحقیق و تولید علم پرداخته اند.

وی افزود: شهر دانشگاهی جندی شاپور دزفول اولین اجتماع از دانشمندان جهان شمول بوده که در تاریخ اتفاق افتاده است. به گواه مورخان چه بسیار دانشجویانی که از سراسر جهان به جندی شاپور آمده و پس از تحصیل علم، به سرزمین خود بازگشته و به نشر علم پرداخته اند.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته مهم اینجاست که اگر نیاکان ما چنین شهامت عظیمی در گسترش مرزهای دانش در جهان داشته اند، اکنون ما نیز باید با دست یافتن به افق ها و مرزهای جدید دانش، پرچم پیشرفت و آبادانی و نشر علم در جهان را به اهتزار درآوریم.

پاپی‌زاده تصریح کرد: به نمایندگی از مردم شهرستان دزفول از منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  میخواهم ضمن فراهم نمودن زمینه معرفی این خواستگاه مهم علمی جهان، شایسته است در تمام کتب تاریخی تحول علم، مبدا علمی جهان و ایران به درستی جندی شاپور دزفول ذکر گردد و از نمادهای این دانشگاه بین المللی در طراحی ساختمان ها،  نشانه ها، برندهای علمی، مکاتبات وزارت علوم و بخصوص در ساختمان مرکزی وزارت علوم استفاده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز