خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور:

انتقادهای بی مورد از مناطق آزاد دارند/ تاکید «مرتضی بانک» بر نقش مهم رسانه‌ها در منطقه آزاد اروند

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۴۹۸

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: برخی‌ افراد روی نقشه‌ها اعلام می‌کنند کشور ما سوراخ سوراخ شده است؛ بعضا انتقادهای بی مورد از مناطق آزاد دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آبادان، مرتضی بانک در آیین افتتاح سالن ۲۰۰ نفری سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: اصحاب رسانه در هر زمان که آمدیم برای اطلاع رسانی دستاوردها کمک کردند و جا دارد از آنها در همین خصوص تشکر کنم.

وی افزود: بسیاری برنامه‌های سازمان منطقه آزاد اروند ارزشمند هستند. یکی از نقاط کلیدی این برنامه‌ها مهاجرت تبدیل اقامت می‌شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور ادامه داد: معتقدیم نه فقط ساختمان‌ها بلکه جریان زندگی در آبادان و خرمشهر باید احیا شود. شش و نیم درصد رشد افزایش جمعیت در این منطقه داشتیم.

بانک با تاکید بر اینکه در حوزه صنعت نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد افزایش سرمایه‌گذاری رشد داشته است، گفت: حرکت اجتماعی در آبادان، خرمشهر و مینوشهر در حال تکمیل است.

وی با اشاره به موضوع اشتغالزایی تصریح کرد: پروژه‌های جدید در منطقه آزاد اروند برای ۵۷۰ نفر اشتغالزایی ایجاد می‌شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در خصوص اروند رود بیان کرد: این رودخانه از امنیتی و انتظامی تبدیل به حوزه اجتماعی می‌شود.

بانک عنوان کرد: از پروژه‌های بسیار مهم دیگر می‌توان به احیا شدن آب شیرین حدود ۶۰ روستا در منطقه آزاد اروند است.

وی اضافه کرد: در مناطق آزاد طی ۵ سال و نیم گذشته حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه‌های جاری و عمرانی ما بوده است که بیش از نیمی از آن در حوزه عمرانی و توسعه‌ای صرف شده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور افزود: برخی‌ها روی نقشه‌ها اعلام می‌کنند کشور ما سوراخ سوراخ شده است؛ بعضا انتقادهای بی مورد از مناطق آزاد دارند.

بانک تصریح کرد: می‌گویند مناطق آزاد باید فقط برای صادرات باشند، در صورتی که یکی از موارد صادرات است.

وی ادامه داد: مناطق آزاد باید به سمت درآمدزایی حرکت کنند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور یادآور شد: بسیار خرسندم که در دهه مبارک فجر در بین مردم عزیز این منطقه هستم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز