خبرگزاری کار ایران

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی خوزستان:

اولین عمل پیوند قرنیه در بیمارستان امیر المومنین اهواز/ حذف نسخه های کاغذی

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۰۲۸

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی گفت: بخش فوق تخصصی چشم پزشکی بیمارستان امیر المومنین راه اندازی شد و اولین عمل پیوند قرنیه چشم در این بیمارستان انجام خواهد شد که بی نظیر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، پیش از ظهر امروز، نشست خبری سازمان تأمین اجتماعی استان خوزستان با حضور صادق جلیلی مدیرکل درمان تأمین اجتماعی و سید محمد مرعشی مدیرکل تأمین اجتماعی استان خوزستان و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد.

صادق جلیلی در این نشست ضمن ارائه آماری در زمینه فعالیت های سازمان تأمین اجتماعی در خوزستان، اظهار کرد: خوزستان با جمعیت بیمه شده بالغ بر ۶۲ درصد بعد از تهران بیشترین مراکز درمانی را دارد.

وی افزود: در حال حاضر ۶ بیمارستان ملکی و ۱ بیمارستان هیأت مدیره ای فعال هستند و بیمارستان ۹۶ تختخوابی دزفول با ۹۰ درصد پیشرفت کار و بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی آبادان با ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است، همچنین پروژه توسعه بیمارستانی در شوشتر با ۴۰ درصد پیشرفت کار را نیز در دست داریم.

جلیلی در خصوص تجهیز بیمارستان امیر المومنین اهواز، تصریح کرد: ۷ میلیارد تومان پروژه شامل تعمیرات، توسعه درمانگاه تخصصی این بیمارستان، توسعه و تجهیز رختشور خانه، خرید و نصب برج های خنک کننده و هواساز ها تخصیص یافته است.

مدیرکل درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: علیرغم تمام محدودیت های مالی سازمان تأمین اجتماعی، تقریبا در تمام مراکز درمانی استان، پروژه های تعمیرات اساسی و توسعه و ساخت و ساز ها را یا به پایان رسانده ایم و یا در دست اقدام است.

وی در خصوص اقداماتی که در بیمارستان بهبهان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: علاوه بر پروژه بلوک زایمان که در حال انجام است، هتلینگ بخش زنان این بیمارستان را نیز تکمیل کرده ایم که سه شنبه ۱۶ بهمن ماه مورد بهره برداری رسمی قرار می گیرد.

جلیلی افزود: مناقصه خرید ۲ دستگاه دیزل ژنراتور برای مواقع اضطراری با اعتباری حدود یک میلیارد تومان در آبادان انجام شده است، همچنین مناقصه خرید آسانسور و پروژه تصفیه فاضلاب در بیمارستان مسجد سلیمان با اعتباری حدود ۶۵۰ میلیون تومان نیز در حال انجام است.

وی ضمن اشاره به این نکته که در سال ۹۶ در بخش های درمان مستقیم و غیر مستقیم ۱۳۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده ایم، تصریح کرد: ۱۳۰۰ میلیارد تومان به تفکیک شامل، ۲ میلیارد تومان در بخش تعمیرات اساسی، ۶/۵میلیارد تومان تجهیزات پزشکی، ۱۳/۵میلیارد تومان تجهیزات مصرفی پزشکی و ۳۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جهت خرید دارو در مراکز بوده است که در شرایطی صورت گرفته که سازمان با مشکلات مالی عدیده ای دست و پنجه نرم می کند.

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی خوزستان در خصوص استخدام نیروی متخصص خبر داد: در سال جاری حدود ۲۰۰ نفر پزشک و کادر درمانی استخدام کرده و از طریق آزمون استخدامی، حدود ۱۵۰ نفر جذب کرده ایم.

جلیلی ادامه داد: بخش عمل های فوق تخصصی چشم در بیمارستان امیر المومنین راه اندازی شد و برای اولین بار پیوند قرنیه در این بیمارستان انجام خواهد شد که در نوع خود کم نظیر است.

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی خوزستان از اخذ مجوز شبانه روزی کردن درمانگاه رامهرمز خبر داد و گفت: نیروهای مورد نیاز طی آزمون جدب شده و در حال گزینش برای آغاز به کار هستند.

وی در خصوص نهضت آی تی که در تأمین اجتماعی آغاز شده بود، تصریح کرد: طی این اقدام در مراکز ملکی نسخه کاغذی را حذف کرده ایم و در مراکز طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی نیز حذف نسخه کاغذی و الکترونیکی شدن نسخ آغاز شده است.

جلیلی افزود: طی این اقدام با وارد کردن کد ملی و نوشتن نسخه بصورت الکترونیکی توسط پزشکان، می توانید به هر داروخانه و مراکز دلخواه مراجعه کنید و در حال حاضر زیرساخت ها در حال فراهم شدن است و در حال آموزش موسسات طرف قرارداد هستیم که پس از عملیاتی شدن بصورت گسترده اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی خوزستان در خصوص اعتبارات مصوب سال های ۹۵ تا ۹۷، بیان کرد: در سال ۹۵، هزار و صد و چهل میلیارد تومان، در سال ۹۶، ۱۳۰۰ میلیارد تومان و در سال جاری ۱۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته، اما اینکه این اعتبارات تأمین می شود یا خیر باید پس از اتمام سال مالی در خرداد ماه نظر داد.

وی ادامه داد: ما منتظر تامین بودجه نمانده و بسیاری از پروژه ها را آغاز کرده ایم، چون اعتقاد داریم باید آنچه حق مردم است ادا شود.

جلیلی در پایان خصوص برنامه های آتی این سازمان، عنوان کرد: توسعه نسخه الکترونیک و پرونده الکترونیک، راه اندازی بیمارستان دزفول و آبادان، افزودن سی تی اسکن پیشرفته در بیمارستان امیر المومنین و توسعه خدمات کیفی در مراکز از اقداماتی است که در دست داریم.

اولین عمل پیوند قرنیه در بیمارستان امیر المومنین اهواز/ حذف نسخه های کاغذی

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز