خبرگزاری کار ایران

در آئین گشایش سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر اهواز مطرح شد؛

اکران ۱۵ فیلم در دو سینمای اهواز/ اکران فیلم در شهرهای فاقد سینما با ۹ سینمای سیار

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۷۷۸

معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، گفت: در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، ۱۵ فیلم در دو بخش بزرگسالان و کودک و نوجوان در دو سینمای ساحل و اکسین در اهواز اکران می شوند که برای نخستین بار ۹ سینمای سیار برای نمایش فیلم در شهرهای فاقد سینما دایر خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، ناصر چنانی در آیین گشایش سی و هفتمین فیلم فجر که عصر امروز جمعه ۱۲ بهمن ماه در سینما ساحل اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر برای نهمین سال در دو بخش سودای سیمرغ با ۱۰ فیلم در بخش بزرگسالان در سینما ساحل و سیمرغ پروانه ها با ۵ فیلم در بخش کودک و نوجوان در سینما اکسین برگزار می شود.

وی افزود: این فیلم ها از امشب ۱۲ تا ۱۸ بهمن ماه ساعت های ۱۹ و ۲۱ اکران شده و برای ارتقا سطح آگاهی مردم و فیلم سازان جلسات نقد و بررسی و آموزس توسط اساتید و آموزشگاه های خصوصی برگزار می شود.

معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: خوزستان در حال حاضر ۲۰ سینمای فعال دارد که افتتاح ۶ سینمای دیگر را نیز در دستور کار داریم.

چنانی خاطر نشان کرد: برای نخستین بار ۹ سینمای سیار در شهرهای فاقد سینما برای نمایش فیلم های سینمایی در آن شهر ها افتتاح شده است.

وی با اشاره به این نکته که تا پایان سال، ۵ انجمن سینمایی جدید در خوزستان راه اندازی خواهد شد، تصریح کرد: ۲۲ کانون سینمایی هم در شهر ها راه اندازی خواهد شد.

معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارساد اسلامی خوزستان در پایان گفت: امیدواریم شاهد پیشرفت و حرکت بیشتر هنر در کشور باشیم.

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان نیز در این افتتاحیه، عنوان کرد: جشنواره فیلم فجر به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای هنری در تقویم فعالیت های فرهنگی و هنری کشور ثبت و ضبط شده و مولود انقلاب اسلامی ایران  است؛ این رویداد بیشترین ارزش برای بروز معرفی خلاقیت ها، توانمندی ها و استعدادهای هنرمندان سینمایی کشور و در عین حال محلی برای داد و ستد فکری، فرهنگی، پژوهشی و تحلیلی میان هنرمندان و اقشار  مختلف جامعه است.

وی افزود: این جشنواره بی تردید تأثیر قابل اعتنایی در توسعه فرهنگی و ایجاد جهش فکری و هنری در سطح جامعه خواهد داشت.

استاندار خوزستان ادامه داد: برگزاری این رویداد مهم فرهنگی و هنری در شهرستان اهواز و استان خوزستان که سه سال است انجام می شود را به فال نیک می گیریم و با توجه به تأثیر بی بدیل سینما در افکار عمومی امیدوارم در کنار تقویت بنیه های آموزشی، پژوهشی، و انیشه ورزی این جشنواره هم بتواند موجبات تقویت همدلی و هم افزایی را در سطح مردم فراهم کند.

شریعتی با اشاره به اینکه استان خوزستان از گذشته ایام دارای کارنامه درخشانی در تحولات و رویدادهای سینمایی کشور بوده است، تاکید کرد: تأثیرگذاری و درخشش هنرمندان خوزستانی در سطوح مختلف ملی و بین المللی سینمایی گواه این ادعاست.

وی با اشاره به عزم و ارداه مثال زدنی هنرمندان خوزستانی، تصریح کرد: در این برهه که خیلی جدی و ویژه است، می توانیم امیدوار باشیم که در آینده ای نزدیک به یاری حق خوزستان مجددا به یکی از مراکز تأثیرگذار سینمایی کشور مبدل و جایگاه گذشته خود را بازیابد و شاهد اعتلای این هنر فاخر توسط هنرمندان استان باشیم

استاندار خوزستان در خصوص نقش اصحاب رسانه در کمک به غنای جشنواره فجر، خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه می توانند نقش پررنگی در اطلاع رسانی جشنواره ایفا کنند و انتظار داریم که اصحاب رسانه فرصت برگزاری فیلم فجر را جهت ارج نهادن به هنر و رسانه مغتنم دانسته و در پوشش خبری با حضور مستمر در کنار هنرمندان و مسئولان در امر انعکاس، نقد و تحلیل پیرامون آثار هنری را فراهم کرده کنند.

وی ضمن تبریک چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، اظهار کرد: هنرمندان می توانند منعکس کننده انسجام میان اقشار مختلف جامعه، مردم و حاکمیت در نقاط مختلف استان باشند.

شریعتی در خصوص مسائلی که با سیل در رفیع و آلبوعفری رخ داد، تصریح کرد: همراهی مردم و جوانان، نهادهای حاکمیتی و دولت در کنار هم برای حل مشکل و جلوگیری از بروز خسارات بیشتر جزو رسالت هایی است که هنرمندان می توانند به جامعه انعکاس داده و باعث همبستگی شوند.

استاندار خوزستان در پایان گفت: امیدوارم که شرایطی باشد تا هنر فیلم باعث کارکردهای بیشتر و مؤثرتر مثل ایجاد انسجام و وحدت در میان اقشار مختلف شود و منشأ عملی خیرات و برکات علاوه بر مسائل ذهنی و فکری در جامعه ما باشد.

در پایان مراسم نیز، ساعت ۱۹ فیلم «ایده اصلی» به کارگردانی آزیتا موگویی و در سانس ۲۱ نیز فیلم «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی اکران شد.

اکران ۱۵ فیلم در دو سینمای اهواز/ اکران فیلم در شهرهای فاقد سینما با ۹ سینمای سیار

اکران ۱۵ فیلم در دو سینمای اهواز/ اکران فیلم در شهرهای فاقد سینما با ۹ سینمای سیار

اکران ۱۵ فیلم در دو سینمای اهواز/ اکران فیلم در شهرهای فاقد سینما با ۹ سینمای سیار

اکران ۱۵ فیلم در دو سینمای اهواز/ اکران فیلم در شهرهای فاقد سینما با ۹ سینمای سیار

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز