خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بحران خوزستان خبر داد:

پیش بینی تکمیل سیل بند رفیع تا پایان امروز/ اهالی رفیع، عشایر و کشاورزان از نزدیک شدن به مسیلها خودداری کنند

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۷۳۶

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: تمام دستگاه ها و ماشین آلات از ساعت های اولیه در حال تکمیل ترمیم سیل بند هستند و تا این لحظه با اقداماتی که صورت گرفته از ورود آب به شهر و منازل جلوگیری شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، کیامرث حاجی زاده روز سه شنبه با حضور در محل شکستگی سیل بند رفیع و با اشاره به مراحل روند تکمیل این سیل بند، اظهار داشت: به علت بارش های بی سابقه ای چند ماه اخیر در استان دبی سد کرخه افزایش پیدا کرده که با توجه به میزان آورد، هشدارهای لازم صادر شده است.

وی با بیان این که استان خوزستان از نظر میانگین بارش های در سال آبی جاری، مقام دوم کشور را به خود اختصاص داده است، توضیح داد: از آنجایی که شهر رفیع در کنار روخانه کرخه واقع شده است تا پیش از احداث سد کرخه مرتبا در معرض سیلاب قرار داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با اشار به شکستگی سیل بند، بیان کرد: سیل بند رفیع بر اثر فشار آب و بالا رفتن دبی رودی قسمتی از سیل بند دچار شکستگی شد که از لحظه وقوع شکستگی تا کنون ترمیم سیل بند آغاز شده است، همچنین شامگاه گذشته مراحل ترمیم سیل بند سمومیه را انجام دادیم .

حاجی زاده گفت: نیروهای امدادی، نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، هلال احمر و اورژانس همه از همان لحظات اولیه در منطقه حضور داشتند و دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان ادامه داد: با وجود بارش های فراوانی که در چهار دهه اخیر در استان بی سابقه بوده  به جرأت می توان گفت اگر هشدارها و اخطاریه های ستاد مدیریت بحران نبود بی شک سیل ۹۵ مجددا تکرار می شد.

وی توضیح داد: به لطف خدا تا این لحظه وضعیت سیلاب مدیریت شده  پیش بینی ما با توجه به روند فعالیت ماشین آلات ترمیم سیل بند تا پایان روز جاری است.

حاجی زاده با تقدیر و تشکر از همدلی و همکاری اهالی منطقه رفیع و مردم از آنها خواست که ضمن حفظ آرامش خود محل شکستگی سیل بند را برای فعالیت ماشین آلات ترک کنند و تا عادی شدن شرایط از نزدیک شدن به مسیل رودخانه ها خودداری کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا این لحظه با توجه به هشدارها و مدیریت کردن وضعیت  هیچ تلفات جانی یا تلفات دامی وجود نداشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز